مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی و نامتعارف بی‌عدالتی و تبعیض آشکاری است که قطعا به جای تسکین قلوب بی‌اعتمادی‌ها را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 29 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به موضوع عدالت و رفع تبعیض در جامعه اظهار کرد: در یک آماری که خود مسؤولان منتشر کردند در سال‌های گذشته 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده اما در نقطه مقابل 235 هزار فرصت شغلی نیز از دست رفته است در حالی که یک هزار میلیارد تومان منابع نیز در این ارتباط تلف شده است.

وی با بیان اینکه عدالت یعنی فردی که تخصص ندارد مسئولیتی را نباید قبول کند، ادامه داد: این ظلم بزرگی است که یک مسئول فاقد تخصص بخواهد مسئولیتی را اشکال کرده و درآمد میلیاردی از آن محل برای خود دست و پا کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی و نامتعارف بی‌عدالتی و تبعیض آشکاری است که قطعا به جای تسکین قلوب بی‌اعتمادی‌ها را افزایش می‌دهد.

علی‌نسب با بیان اینکه در سال‌های گذشته بر اساس اعلام دستگاه قضایی سالیانه 7 میلیون پرونده و 12 هزار جرم در کشور رخ می‌داد که ریشه بسیاری از این جرایم در توزیع ناعادلانه ثروت بوده است، افزود: اگر عدالتی برقرار باشد ثروت عادلانه توزیع می‌شود و در نتیجه جرم نیز کمتر واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت برای ما بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: زمانی افراد جامعه احساس آرامش و اعتماد می‌کنند که عدالت مسؤولان را در رفتار و کردار و عمل به عینه مشاهده کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت زهرا (س) بی‌عدالتی نمی‌تواند دل‌ها را تسکین بدهد، گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی و نامتعارف نیز قطعا نه تنها قلوب مسلمین را تسکین نمی‌هد بلکه بغض، کینه و کدورت‌ها را افزایش می‌دهد و نوعی بی‌اعتمادی در جامعه خلق می‌کند که مضر است.

علی‌نسب با بیان اینکه با اجرای عدالت و اخلاق اسلامی و رفع تبعیض جامعه به سمت رستگاری حرکت می‌کند، افزود: مولای متقیان امام علی (ع) در اجرای عدالت و رفع تبعیض در جامعه لحظه‌ای غافل نشد و حتی با احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سعی کرد تا معروف‌ها جاری و بساط منکر برچیده شود.

وی آثار روانی اجرای عدالت را در اطاعت‌پذیری مردم و دور شدن از گناهان، بزه‌ها و آسیب‌ها یادآور شد و گفت: عدالت و عدم تبعیض راه رسیدن به تقوا است چرا که تقوا بدون عدالت معنا ندارد.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: برای اینکه مراقب تقوا در جامعه باشیم باید در اجرای عدالت مراقبت کنیم چراکه تقوا در سایه اجرای عدالت و حدود اسلامی شکل می‌گیرد که به دنبال آن امانتداری، ایمان راستین و حقیقت معنوی در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

علی‌نسب از عدالت به عنوان مطالبه عمومی مردم یاد کرد و گفت: اگر عدالت نباشد فاصله طبقاتی زیاده شده و بی‌اعتمادی‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند به طوری که ما امروز شاهد آن هستیم که فاصله افراد پردرآمد و کم درآمد جامه متاسفانه 20 برابر شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: برای پر کردن این فاصله و رفع چهره فقر از جامعه ضرورت دارد توزیع منابع و اعتبارات به شکل عادلانه اتفاق بیفتد تا همه بتواند از منابع واقعی بهره‌مند شوند.

علی‌نسب یادآور شد: برای اجرای عدالت باید برخی از قوانین اصلاح شود تا جلوی اقدام عده‌ای خودمختار و قانون‌گریز در جامعه گرفته شود چرا که پرداختی‌های نجومی اخیر نشان داد که عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌بینند.

وی گفت: در اجرای عدالت ضروری است تا صاحبان قدرت از فعالیت‌های اقتصادی منع شوند و به هیچ‌وجه موافقت اصولی برای فعالیت‌های اقتصادی آنها صادر نشود چرا که این امر برای صاحبان قدرت زیان‌بار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار