خبرهای خوش برای خانواده های معلولین:
در مدت سه سال 162 واحد مسکن روستایی و 111 واحد مسکن شهری ویژه خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر ساخته و 45 واحد نیمه کاره دیگر جامعه هدف بهزیستی مناطق روستایی استان تکمیل می شود.
کد خبر: ۲۶۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 28 July 2016
كارگروه مسكن روستايي خانواده هاي داراي دو معلول و بالاتر سازمان بهزيستي كشور با حضور  مهندس ربوبي دبير  ستاد مسكن مددجويان سازمان بهزيستي كشور و مهندس سهرابي مديركل  مسكن روستايي بنياد مسكن كشور در شهر ياسوج برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این نشست گفت : بر اساس تفاهم نامه بین 5 دستگاه بنیاد مسکن ،بهزیستی ،بنیاد مستضعفان ،راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز کشور که پارسال انجام شد در مدت سه سال 162 واحد مسکن روستایی و 111 واحد مسکن شهری ویژه خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر ساخته و 45 واحد نیمه کاره دیگر جامعه هدف بهزیستی مناطق روستایی استان تکمیل می شود.
سهرابی افزود : به ازاء هر واحد مسکن در کل کشور به خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر در روستاها 15 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 5 درصد و 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز 32 میلیون تومان کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 5 درصد پرداخت می شود.
ساختن مسکن برای خانواده هایی که دو معلول به بالا دارند
وی با بیان اینکه در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هم 32 میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده ها می شود افزود : برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به انها منتظر ابلاغ اعتبار از سوی بانکها هستیم و درصورت ابلاغ تسهیلات مشخص شده به انها پرداخت می شود.
سهرابی میانگین شروع به کار و دریافت تسهیلات مسکن در کشور 64 درصد اعلام کرد و گفت : به علت مشکلات منابع بانکی این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 21 درصد است.
سهرابی از افزایش تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور هم خبر داد و افزود : بر اساس مصوبه اخیر دولت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی از 15 میلیون به 18 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
ساختن مسکن برای خانواده هایی که دو معلول به بالا دارند
وی همچنین گفت : برای تخریب و بازسازی واحدهای مسکونی در بافتهای فرسوده 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی افزود : قرار است تا سه سال اینده در کشور 2 هزار و 700 واحد مسکن در روستاها،8 هزار واحد مسکن ویژه خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر در شهرها و 919 واحد نیمه تمام در روستاها ساخته ،تکمیل و تحویل صاحبان انها شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار