مدیر کل آموزش و پرورش بهمئی:
هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه اول هم تهدید و هم فرصت محسوب می شود .
کد خبر: ۲۶۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ 27 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در بازدید از مدارس متوسطه دوم و نظارت بر اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: وقتی صحبت از هدایت تحصلی می شود، دو کلید واژه اصلی آن یعنی استعداد و آینده شغلی باید مورد توجه قرار گرفته شود و رمز موفقیت هدایت تحصیلی، آگاهی دادن به خانواده و دانش آموزان است.
دموری نژاد به زیرنظام برنامه درسی و هدایت تحصیلی و شغلی اشاره و تصريح کرد: برنامه درسی به مجموعه فرصت‎های تربیتی وآموزشی و ... اطلاق می‎شود که متربیان برای کسب شایستگی ‎های لازم در معرفی آن قرار می‏گیرند.
وي خاطرنشان كرد: درهم تنیده بودن برنامه‎های درسی و پرورشی با جریان هدایت تحصیلی به عنوان رویکرد اصلی برنامه‎های دوره اول متوسطه است.
دموری نژاد در ادامه افزود:ما برای انتخاب رشته دانش آموزان اولویت داریم که دانش‌آموزان بر اساس نمره هایی که کسب کرده اند می توانند انتخاب رشته نمایند و هیچ گونه جبری در مورد رشته های انتخابی ندارند و تنها در رشته تجربی سقف معین مشخص گردیده است که دانش آموزان بر اساس نمرات مکتسبه این رشته را انتخاب خواهند کرد.
 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با اشاره به طرح توازن رشته ها و برنامه های بالا دستی گفت: باید در همه رشته ها دانش آموز وجود داشته باشد تا بر اساس آن نیازهای آینده جامعه برطرف گردند.
وی در پایان اعلام کرد: در بحث هدایت تحصیلی در شهرستان بهمئی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و کار ثبت نام دانش آموزان بخوبی در حال اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار