رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: همزمان با روز اردبیل از کتاب مجموعه شعر «نغمه‌های عارفانه» رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 19 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عظیم دشتی بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن‌های هنری و ادبی بسیج استان اردبیل اظهار کرد: یکی از عوامل پیشرفت و ترقی یک کشور فرهنگ آن کشور است و در واقع فرهنگ هر جامعه بستر مناسبی را برای شکل‌گیری سایر عرصه‌ها و نهادهای اجتماعی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایرانی برخوردار از هویت اسلامی و انقلابی دارای جایگاه ممتاز در جهان اسلام، الهام‌بخش مومنان، فرهیختگان و پاک‌اندیشان جهان است بنابراین این فرهنگ باید در راس تمامی تصمیم‌گیری‌های کشور قرار گیرد و به عنوان یک اصل مهم و اولویت‌دار در تمامی برنامه‌ریزی‌های کشور مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: باید قبول داشته باشیم برنامه‌هایی که با فرهنگ اصیل ایرانی مغایر باشد، محکوم به شکست است و در فرهنگ ایرانی آنچه که پررنگ‌تر از سایر مقوله‌هاست ایثار، شجاعت، از جان‌گذشتگی، استکبارستیزی، ولایتمداری، دوستی با اهل بیت (ع) و روی پای خود ایستادن است که در برنامه‌ریزی‌ها اگر به این مقوله‌ها توجه داشته باشیم مشکلی در سایر زمینه‌ها و عرصه‌ها نداریم.

دشتی افزود: دشمنان این ملت دقیقاً از این مقوله‌ها می‌ترسند و تلاش می‌کنند اعتبار کنار بگذارند، با هم متحد می‌شوند و دست دوستی کذایی به سوی همدیگر دراز کنند تا به هدفشان برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمنان ما در کشور دنبال سربازگیری هستند تا فرهنگ اصیل ایرانی را از دست ملت شجاع ایران بگیرند تا به اهداف شوم خود برسند.

دشتی اضافه کرد: بنابراین باید همه هوشیار و بیدار باشند که در میدان دشمن بازی نکرده و فریب شعارهای به ظاهر خوب آنها را نخورند و در راستای جلب رضایت بیگانگان قدم بر ندارند.

وی ادامه داد: بخش مهمی از ماموریت بسیج در عرصه فرهنگی صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی و کمک به دولت در اعتلای فرهنگ تمدن‌ساز اسلامی است.

دشتی گفت: انصافاً در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیج و سپاه در عرصه فرهنگی چشمگیر و قابل توجه است و مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی از ظرفیت‌های بسیج باید استفاده کنند که به قطع و یقین استفاده از این ظرفیت‌ها به نفع نظام و کشور است.

وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن روز اردبیل افزود: سازمان بسیج هنرمندان استان برای گرامیداشت این روز برنامه‌های متعددی از قبیل محافل شعر، اجرای سرودهای حماسی و مذهبی، مسابقات فرهنگی، هنری و رونمایی از دو جلد کتاب شعر تدارک دیده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

دشتی تصریح کرد: روز اردبیل مختص به یک قشر خاص و جناح و گروه نیست بلکه به همه آحاد و اقشار مردم تعلق دارد و همه باید برای گرامیداشت این روز پا به پیش بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر چه مراسمات این رویداد ملی مردمی‌تر باشد، بهتر است چرا که مردم ولی نعمتان نظام هستند و این مردمان متدین اردبیل بودند که در تشکیل حکومت شیعی سهیم و همراه دولتمردان صفوی بودند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اضافه کرد: اگر نقش مردم را در احیای حکومت شیعی نادیده بگیریم ظلم مضاعفی بر مردم متدین اردبیل که وارث خوبی برای پیشینیان خود هستند، کرده‌ایم بنابراین لازم است مردم را برای بزرگداشت این پای کار آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار