طی دو ماه گذشته شاهد افزایش تعداد کلوپ های دریایی در جزیره قشم با صدور مجوز های لازم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم بوده ایم.
کد خبر: ۲۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: جزیره قشم با دارا بودن پتانسیل های بالای گردشگری به ویژه در زمینه طبیعت گردی همواره در طول سال شاهد جذب گردشگران بی شماری است.

فرزین حقدل خاطرنشان ساخت: ورود گردشگران به جزیره قشم فقط در نیمه دوم سال که هوا خنک تر است، محدود نمی شود بلکه شاهد حضور این گردشگران به جزیره در فصل گرم تابستان نیز هستیم.

به گفته وی، جزیره قشم از جذابیت های زیادی برخوردار است که گرمای هوا نمی تواند مانع ورود گردشگران به این جزیره شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ارائه تخفیفات مناسب در زمینه خدمات رفاهی و تفریحی و مراکز خرید و نیز برگزاری جشنواره تابستانی باعث جذب بیشتر گردشگران در ایام تابستان به جزیره قشم خواهد شد.

وی از افزایش امکانات گردشگری در جزیره قشم و تلاش برای توسعه زیرساختهای مناسب گردشگری در این جزیره خبر داد و گفت: در این راستا شاهد افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در جزیره هستیم.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: طی دو ماه اخیر شاهد افزایش امکانات مرتبط با تفریحات دریایی در جزیره قشم نیز بوده ایم.

حقدل با اشاره به اینکه مجوز جدید برای فعالیت شش کلوپ دریایی جدید در جزیره قشم صادر شده است، گفت: هم اکنون تعداد کلوپ های فعال در جزیره به 12 کلوپ رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: در این کلوپ های دریایی انواع خدمات ورزش های آبی به گردشگران علاقه مند ارائه می شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از فعالیت کلوپ های غواصی در جزیره قشم خبر داد و اظهار داشت: این کلوپ ها بسیار رونق هستند و مورد استقبال گردشگران قرار می گیرند.

ضرورت افزایش بهره برداری اقتصادی از دریا در قشم 

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از دریا و توسعه اقتصاد از این طریق اظهار داشت: در حال حاضر تمام کشورهای پیشرفته دنیا موفقیت اقتصادی خود را مدیون بهره گیری مناسب از دریاها هستند.

وی در ادامه گفته های خود با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما تا کنون آنگونه که شایسته است از دریا بهره برداری لازم صورت نگرفته است، بیان کرد: جزیره قشم نیز از این موضوع مستثنی نبوده و نتوانسته است از دریا بهره اقتصادی چندانی ببرد.

توسعه شیلات و گردشگری دریایی در صدر برنامه های منطقه آزاد قشم 

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: هم اکنون توسعه صنعت شیلات در جزیره به صورت پایدار با حفظ محیط زیست در کنار توسعه گردشگری دریایی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است تا بتوانیم نهایت بهره برداری را در این دو زمینه از دریا داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز شاهد ورود حجم بسیار زیادی از گردشگران به جزیره قشم هستیم بیان داشت: اکثر این گردشگران تمایل دارند از طریق دریا به جزیره وارد شوند.

حقدل خاطرنشان ساخت: بنابراین با توسعه شناورهای مدرن و افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی می توانیم خدمات رسانی مناسبی را به گردشگران ارائه دهیم.

طبیعت گردی؛ اولویت نخست گردشگری قشم 

وی تاکید کرد: هر چند در گذشته اکثر گردشگران با هدف خرید وارد جزیره می شدند اما هم اکنون این گردشگران علاقه مند هستند تا از جاذبه های طبیعتی جزیره در قالب تو رهای طبیعت گردی بهره مند شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، خلیج دلفین ها، لاک پشت های پوزه عقابی، تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، جزایر ناز، جنگل های حرا و غار نمکدان را از جمله جاذبه های گردشگری جزیره قشم عنوان کرد که باعث جذب گردشگران به این جزیره می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار