نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: تأخیر در افتتاح پروژه بین‌المللی راه‌آهن غرب سبب فرصت‌سوزی اقتصادی در کرمانشاه و ظلم به منافع ملی شده است
کد خبر: ۲۶۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 14 July 2016
    به گزارش تابناک کرمانشاه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با انتقاد از تأخیر در تکمیل طرح راه‌آهن غرب اظهار داشت: تاخیر در اجرای این پروژه با توجه به وجه بین‌اللملی آن، ظلم به منافع ملی و فرصت‌سوزی اقتصاد ایران در کشور عراق و منطقه است.
 وی این پروژه را از نظر اهمیت قابل قیاس و همتراز با پروژه پارس جنوبی دانست و افزود: در پارس جنوبی مجموعه‌ای از معادن مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار است و تنها در یک مخزن گاز مشترک با قطر، این کشور همسایه روزانه 123 میلیارد تومان گاز بیشتر از ایران برداشت می‌کند.
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب به سهم سه درصدی ایران از بازار عراق اشاره کرد و عنوان کرد: متأسفانه برخی کشو‌رهای حامی تروریست در مقایسه با ایران سهم 16 تا 17 درصدی از بازار عراق دارند.
وی افزود: درباره راه‌آهن غرب نیز وضع به همین شکل است و تأخیر در اجرای این پروژه فرصتهای اقتصادی بسیاری را در رابطه با سرمایه‌گذاری در عراق از ایران می‌گیرد و این ظلم به منافع ملی کشور است.
 وی با بیان اینکه سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه جز آخرین سفر استانی دولت یازدهم است، گفت: سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه بر اساس هر شاخصه‌ای از جمله جغرافیای سیاسی، اقتصادی، جمعیتی، وسعت، محوریت غرب کشور، میزان تعداد رأی مردم استان به رئیس‌جمهور باید زودتر از سایر استانها انجام می‌شد.
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه سفر دولت به استان کرمانشاه باید یک سفر ایجابی باشد نه سلبی، افزود: در گذشته چهار سفر دولتها به استان کرمانشاه انجام شده‌ است که این سفر ریاست جمهوری می‌تواند مکمل این سفرها در گذشته باشد.
وی با بیان اینکه سعی برخی از افراد در دستگاههای دولتی بر این است که مصوبات سفرهای گذشته را از زمره تعهدات دولت جدید خارج کنند، عنوان کرد: بر این اساس نباید سفر دولت یازدهم به یک سفر سلبی تبدیل شود و همت مسئولان استانی باید این باشد که بنیاد سفر هیئت دولت بر پایه سفرهای چهارگانه گذشته شکل بگیرد.
 منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم افزود: چهار سفر استانی دوره گذشته در موقعیتهای بسیار مساعدی انجام شد و تصمیم بر آن شد تمام کمبودهایی که در دولتهای گذشته و بعد از جنگ سبب عقب‌ماندگی استان کرمانشاه شده است جبران کند.
وی با اشاره به اینکه نباید مصوبات سفر استانی کرمانشاه را با مصوبات استانهایی همچون اصفهان مقایسه کرد، گفت: مصوبات سفر استانی به کرمانشاه باید جبران مظلومیتهای تاریخی استان کرمانشاه باشد و این مصوبات استانی باید در سه حوزه توسعه، عمران، تقویت یا استفاده از ظرفیتهای بین‌المللی استان شکل بگیرد.
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه توسعه کرمانشاه باید بر محور اشتغالزایی و رفع بیکاری در استان باشد، افزود: از آنجایی که استان کرمانشاه از بیکارترین استانهای کشور است، دولت باید در زمینه اشتغالزایی و رفع بیکاری در این منطقه اقدامات جدی انجام دهد.
وی احیای مصوباتی از جمله منطقه آزاد و ویژه، پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، پالایشگاه آناهیتا و بسیاری از طرحهای عمرانی دیگر را ضروری دانست و اظهار کرد: در این سفر باید تسهیلاتی به هر یک از شهرستانهای استان کرمانشاه بابت احیا و بازسازی زیرساختهای شهری، زیباسازی و فضاسازی شهر و نوسازی برخی از واحدهای روستایی از سوی دولت اعطا شود.
 این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت احیای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین گفت: باید منطقه آزاد قصرشیرین به شهرستانهای مرزی دیگر گسترش یابد و مناطق آزاد در این مناطق زودتر شکل بگیرد.
 وی با اشاره به برخی از مشکلات زیست محیطی و آلودگی زباله‌ها در سطح استان و برخی از شهرستانها عنوان کرد: دولت باید برای رفع این مشکل اساسی اقدامات جدی انجام دهد و با هزینه‌های متعارف این بحران اساسی را برطرف کند.
فلاحت‌پیشه احیای زیرساختهای بین‌المللی استان کرمانشاه از جمله راه‌آهن غرب کشور را ضروری دانست و گفت: استان کرمانشاه دارای مستعدترین مرز با عراق است و مناسبات مرزی سالیانه این استان با کشور عراق بسیار بیشتر از کل مناسباتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون با 26 کشور اروپایی دارد.
 وی به ضرورت عزم جدی دولت در رساندن راه‌آهن به استان کرمانشاه در امسال اشاره و عنوان کرد: براساس مصوبات سفر مقام معظم رهبری انتظار می‌رود که تا سال آینده راه‌آهن به مرز استان نیز رسانده شود و در صورتی که دولت به مسئولان استانی در رابطه با اجرای مصوبه راه‌آهن استان تعهد قطعی در رابطه با بودجه و زمان بدهد، بخش عمده‌ای از برنامه توسعه استان تحقق می‌یابد.
 نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور جمعی از مسئولان و فرمانداران استانی در شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: سعی ما بر این است که شهرستان اسلام‌آباد غرب قطب توسعه در استانهای غربی کشور باشد و بنابراین از هر طرح سرمایه‌گذاری ویژه منطقه اسلام‌آباد غرب برای جذب سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران داخلی و خارجی حمایت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار