فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: ما هیچ گونه گذشت و اغماضی را در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ که زمینه‌ساز حوادث مرگبار هستند در تعطیلات تابستانی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۲۵۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 04 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حجت فتاحی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: پلیس راه با تمام توان و تجهیزات و امکانات خود در تعطیلات عید فطر و تابستانی آماده حضور در جاده‌ها و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است تا در ایمن‌ترین شرایط شاهد تردد هموطنانمان باشیم.

وی با ممنوع اعلام شدن تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها به استثنای حاملان سوخت و مواد فاسدشدنی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در محور اردبیل ـ آستارا و اردبیل ـ سرچم و بالعکس گفت: این اعمال محدودیت تردد برای خودروهای سنگین از ساعت 8 صبح تا 24 شب به انجام می‌رسد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: ما هیچ‌گونه گذشت و اغماضی را در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ که زمینه‌ساز حوادث مرگبار هستند در تعطیلات تابستانی نخواهیم داشت.

فتاحی با بیان اینکه با هدف ارتقای ایمنی و وضعیت مطلوب ترافیکی و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار طرح تابستانی پلیس‌راه از فردا آغاز می‌شود، ادامه داد: ما برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز که منجر به تلفات و حوادث مرگبار می‌شود انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از رانندگان جاده‌ها را به قتلگاه تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه 90درصد رانندگان قوانین را رعایت کرده و تنها 10 درصد به این قوانین پایبند نیستند، یادآور شد: ما به جد با سخت‌گیری تمام با این 10 درصد رانندگان متخلف برخورد می‌کنیم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل افزود: گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس رفتار ترافیکی رانندگان را رصد می‌کنند و با اقدامات زودبازده و سریع مانع از بروز تخلفات و حوادث ناگوار می‌شوند که البته در این زمینه همراهی خود رانندگان بسیار مهم است.

اجازه تردد خودروهای با خلافی بیش از یک میلیون تومان را نمی‌دهیم

فتاحی با بیان اینکه در طرح تابستانی خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی داشته باشند مانع از ترددشان در جاده‌های استان می‌شویم تصریح کرد: اگر راننده‌ای دو تخلف همزمان به مانند سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و لایی‌کشی را انجام دهد در کنار اعمال قانون سنگین خودروی مورد نظر به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود.

وی برخورد جدی با عوامل فساد و نشانه‌های هنجارشکن جامعه را در داخل خودروها به مانند سگ‌گردانی، یادآور شد و گفت: نباید عده‌ای از بانوان محیط رانندگی و فضای خودروی خود را با حریم شخصی اشتباه بگیرند و بخواهند با وضعیت نامناسب و بی‌حجابی در داخل خودرو رانندگی کنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل اظهار کرد: رانندگان زن اگر ظاهرشان با عکس الصاقی روی گواهینامه انطباق نداشته باشد قطعا با فرد مورد نظر برخورد خواهیم کرد.

فتاحی با توصیه به رانندگان برای حفظ آرامش و رانندگی بدون عجله و شتاب در طول مسیر گفت: مسافران و رانندگان حتما برای سفرهای برون‌شهری خود برنامه و مقصد و مبدای را تعریف کنند تا با رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی سالم و صحیح به مقصد برسند.

وی یادآور شد: از رانندگان انتظار داریم هر دو ساعت 15 دقیقه استراحت کرده و با آرامش و اطمینان خاطر در جاده‌ها تردد کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار