شهردار اردبیل از نورپردازی خیابان‌ها، میادین، بناها و المان‌های شهری اردبیل به صورت مدرن و ویژه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 13 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های در حال اجرای شهرداری اردبیل برای عمران و زیباسازی شهری اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف نورپردازی در سطح شهر تلاش بر این است تا سیمای اماکن و ساختمان‌های شهر اردبیل متفاوت از گذشته شود.

وی به شناخت ویژگی‌های شهر و سیمای شبانه آن اشاره کرد و گفت: به صورت کارشناسی مطالعات مربوط به نور و اثرات آن در محیط، تکنیک‌ها و اهداف نورپردازی و طراحی منظر شهری در برنامه‌ریزی‌های شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار اردبیل اهداف تعریف شده در این زمینه را اهداف عملکردی، زیبایی‌شناختی، هویت‌بخشی و ایجاد جذابیت در محیط شهری برای شهروندان بیان کرد و افزود: تأثیر همه اینها در شکل دادن به سیمای شبانه شهر به ویژه به معماران منظر و مدیران شهری در طراحی‌ها و مدیریت کیفیت سیمای شبانه شهرها راهکار اساسی و کمک واقعی است.

لطف‌اللهیان اهمیت نورپردازی‌ها را در سطح شهر یادآور شد و تصریح کرد: این نورپردازی‌ها تأثیر بسزایی در عناصر سخت و نرم منظر و ایجاد فضاهای شهری پویا در طول ساعات شب دارد.

وی بیان کرد:‌ افزایش سر زندگی، سکونت‌پذیری، امنیت و رونق اقتصادی شهر و در نهایت ارتقا کیفیت شهر اردبیل در هنگام شب و بهبود سیمای شبانه شهر در سایه چنین حرکت‌هایی به خوبی اتفاق می‌افتد.

لطف‌اللهیان از نصب برج نورانی 18 متری در پارک جدید فاطمیون اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این خود می‌تواند به بهبود شرایط اجرایی بیش از گذشته کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: عملیات نصب چراغ‌های سه شعله کلاسیک در طول خیابان امام(ره) و در مسیر چهارراه امام تا میدان سرچشمه و مصلا آغاز شده به طوریکه بیش از 120 مورد از این چراغ‌ها نصب شده و عملیات اجرایی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

شهردار اردبیل گفت: این اقدام زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بیشتر و بهتر سیما و منظر شهری بهبود یافته و مورد توجه میهمانان، گردشگران و مسافران قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار