مدیرکل بندر داکار کشور سنگال اعلام کرد: این کشور قصد دارد فعالیت های بندری و حمل بار را در منطقه غرب آفریقا با محوریت بندر شهید رجایی ایران انجام دهد تا زمینه توسعه بیشتر تجارت دریایی بین دو کشور فراهم شود.
کد خبر: ۲۳۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 02 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کونته v,c چهارشنبه در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که با حضور سفیر و هیات دیپلماتیک- اقتصادی کشور سنگال در بندر شهید رجایی برگزار شد ، افزود: پیشرفت بندر شهید رجایی در دوره تحریم ها رو به افزایش رفته و تلاش خواهیم کرد تا از تجارب ایران در این زمینه استفاده کنیم.

وی مسیر دریایی سنگال به جنوب ایران را نزدیک ترین مسیر دسترسی از غرب آفریقا به ایران عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی ایران می تواند برای فعالیت های بندری در کشور سنگال فعالیت کند.

مدیرکل بندر داکار هدف از بازدید و سفر این هیات به بزرگترین بندر ایران را آشنایی و گسترش تجارت بین المللی فعالان بخش خصوصی این کشور از ظرفیت پایانه ها و امکانات بندر شهید رجایی دانست.

کشور سنگال در غرب آفریقا قرار دارد، این کشور نه وسعت آنچنانی دارد و نه موقعیت استراتژیکی اما در تصمیم‌گیری‌های سیاسی قاره آفریقا نقشی اساسی ایفا می‌‌کند.

سنگال به لحاظ تقسیمات اداری به ده استان تقسیم می‌شود و پایتخت این کشور شهر بندری 'داکار' است که دومین بندر منطقه غرب آفریقا پس از 'ابیجان' به شمار می‌آید. 'داکار' نزدیک‌ترین بندر به اروپا در غرب آفریقاست.

جمعیت این کشور حدود 11 میلیون نفر است که 94 درصد آنها مسلمان، پنج درصد مسیحی و یک درصد دارای مذاهب بومی هستند.

بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتها خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.

اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی به این بندر، عملیات بندری رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.

بندر شهید رجایی در ماه های اخیر همواره شاهد حضور گروه های تجاری و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری در این بندر است.

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار