تابناک: رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم با بیان اینکه زمان ورود عشایر به مناطق ییلاقی سمیرم 25 اردیبهشت ماه است، گفت: کوچ زود هنگام عشایر به ییلاق تخلف محسوب می‌شود .
کد خبر: ۲۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 17 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد حسین طاهری اظهارکرد: براساس قانون عشایرکوچ‌رو، باید همه ساله 15 اردیبهشت ماه از محل قشلاق حرکت و در 25 اردیبهشت ماه نیز وارد مناطق ییلاقی شوند .

وی با این اینکه این برنامه از سال 1363 به تصویب رسیده است، افزود: علاوه بر جریمه نقدی، پروانه چرای عشایری که زودتر از موعد وارد مناطق ییلاقی شوند، باطل خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم با بیان اینکه از ورود زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی سمیرم جلوگیری و با متخلفان نیز براساس قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به ییلاق بیشتر با هدف حفظ پوشش گیاهی مراتع و اینکه مرتع به حد بذردهی برسد، انجام می‌شود .

طاهری با بیان اینکه ورود زود هنگام عشایر به مراتع ییلاقی سمیرم خسارت و صدمات جبران ناپذیری را متحمل مراتع شهرستان خواهد کرد، گفت: سخت گیری‌های منابع طبیعی بیشتر به نفع عشایر است و برهمین اساس همکاری و تعامل آنها با اداره منابع طبیعی باعث حفظ مراتع می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار