به گفته معاون گردشگری استان؛ جذب گردشگران خارجی از کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه از اولویت استان برای جذب گردشگران خارجی است گرچه تلاش های ارزنده ای برای جذب گردشگر از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صورت می پذیرد.
کد خبر: ۲۳۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 24 May 2016
معاون گردشگری استان اردبیل از سفر اعضای هیأت مدیره و مشاوران جامعه تورگردانان ایران با هدف جذب و تسهیل ورود گردشگران خارجی به استان اردبیل در ششم خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: اعضای هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران با هدف معرفی قابلیت های گردشگری استان و جذب و تسهیل ورود گردشگر خارجی، ششم خرداد ماه سال جاری به این استان سفر کرده تا از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان بازدید کنند.

وی اضافه کرد: 10 نفر از اعضای جامعه تورگردانان ایران در سفر سه روز خود از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری مرکز استان و شهرستان های سرعین، مشکین شهر و نمین بازدید خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت جامعه تخصصی تورگردانان ایران از سال 1375 توسط گروهی از دفاتر و شرکت های بزرگ تورگردان ایرانی فعال در زمینه تورهای ورودی گردشگران خارجی، افزود: هدف از تشکیل جامعه تخصصی تورگردانان ایران، رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر تورهای ورودی و تسهیل ورود گردشگران خارجی به ایران است.

وی با اشاره به ثبت جامعه مذکور در سال 82 در قالب اساسنامه جدید و عضو 136 دفتر یا شرکت فعال در زمینه تور ورودی گردشگران خارجی در این جامعه، اظهار داشت: امید داریم تعامل و همکاری بین شرکت های خدمات مسافرتی و جوامع و انجمن های صنفی تأسیسات گردشگری با جامعه تورگردانان ایران در زمینه جذب گردشگران خارجی افزایش یابد.

تقی زاده در این راستا، سفر سال گذشته 20 مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی ترکیه از ظرفیت ها و جاذبه های استان اردبیل را یادآور شد و در ادامه به حضور استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی جمهوری آذربایجان و هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی استان در رابطه با درخواست همکاری 20 شرکت خدمات مسافرتی این کشور با دفاتر استان اردبیل و برگزاری تور آشناسازی برای آژانس های دو کشور اشاره کرد.

به گفته معاون گردشگری استان؛ جذب گردشگران خارجی از کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه از اولویت استان برای جذب گردشگران خارجی است گرچه تلاش های ارزنده ای برای جذب گردشگر از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صورت می پذیرد.

وی افزایش پروازهای هوایی به مرکز کشور و استان های توریست پذیر را برای جذب گردشگران خارجی بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار افزایش پرواز به استان های گردشگرپذیر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار