سرپرست معاونت فرمانداری بیله سوار مغان از اجرای طرح پایش نانوایی ها در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 18 May 2016

علی خسروی روز چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان بیله سوار به اهمیت نان در جامعه اشاره کرد و افزود: در این طرح بازدیدها از نحوه فعالیت نانوایان به صورت منظم انجام شده و نانوایی های دارای کیفیت مورد تشویق قرار می گیرند.
او گفت: کیفیت نان از موضوعات مهم جامعه است و از آن به عنوان یک پدیده اجتماعی نیز یاد می شود و نانوایان باید با افزایش کیفیت نان‌ های تولیدی زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند.
وی در زمینه بهتر شدن کیفیت نان اظهار کرد: 121 نانوایی در این شهرستان فعال هستند که 102 واحد از آنها به صورت سهمیه پز و بقیه به صورت آزاد پز فعالیت دارند و نانوایان شهرستان ماهانه 10هزار و 27 کیسه آرد برای تهیه نان استفاده می کنند.
او از نانوایان خواست در کنار رعایت اصول بهداشت فردی و بهسازی محیط نانوایی ها ، نصب تابلو و رعایت وزن چونه ها و ساعات فعالیت نانوایی ها و استفاده از مواد اولیه سالم و داشتن کارت بهداشت معتبر را نیز رعایت کنند.
وی از نانوایان خواست استاندارد سازی نانوایی ها را از نظر شکل ظاهری و بهداشتی در اولویت اقدامات خود قرار دهند ، و دستگاههای نظارتی نیز با عرضه خارج از شبکه آرد برخورد می کنند.
خسروی افزود: سال گذشته پنج واحد نانوایی از طریق ارائه وام بهسازی شدندو امسال نیز واحدهای نانوایی بیشتری از وام بهسازی بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری بیله سوار ، نماینده شبکه بهداشت و درمان بیله سوار هم در این جلسه خواستار پایبندی متصدیان نانوایی‌ های این شهرستان به دستورالعمل های بهداشتی برای کاهش مخاطرات بهداشتی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه شد.
وی گفت: در سال گذشته 293 نمونه گیری برای بررسی جوش شیرین ، جوهر قند و عدم استفاده از نمک غیر بهداشتی از نانوایی های شهرستان انجام شد که 97 درصد نمونه گیری ها فاقد این موارد بود.
او اظهار کرد: نانوایان حق استفاده از آرد نول یا همان آرد سفید کامل را ندارkد و این آرد تنها در کیک‌سازی و بیسکویت سازی مصرف می‌شود و با توجه به 25 مورد نمونه برداری شیمیایی و میکروبی هیچ مورد غیر بهداشتی در منطقه مشاهده نشده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک بین المللی بیله سوار مغان بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کننند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار