با واکنش نیروهای هلال احمرخرم آباد:
ک كوهنورد خرم آبادي كه در ارتفاعات سفيد كوه خرم آباد دچار حادثه شده بود توسط امدادگران آتش نشاني به پايين كوه انتقال داده شد. گفتنی است که طی تماس گرفته شده باسامانه 125 سازمان درساعت 8:12 روزجمعه (24/02/95) خبر فوق به آتش نشاني اطلاع داده شد كه بلافاصله معاون عملیات به همراه فرمانده امدادو نجات و تیم های صخره نوردی و امدادو نجات کوهستان سازمان آتش نشانی با دریافت آدرس محل سریعاً به محل عزام شدند.
کد خبر: ۲۲۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 14 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ، یک كوهنورد خرم آبادي كه در ارتفاعات سفيد كوه خرم آباد دچار حادثه شده بود توسط امدادگران آتش نشاني به پايين كوه انتقال داده شد.

گفتنی است که طی تماس گرفته شده باسامانه 125 سازمان درساعت 8:12 روزجمعه (24/02/95) خبر فوق به آتش نشاني اطلاع داده شد كه بلافاصله معاون عملیات به همراه فرمانده امدادو نجات و تیم های صخره نوردی و امدادو نجات کوهستان سازمان آتش نشانی با دریافت آدرس محل سریعاً به محل عزام شدند.

لازم به ذکر است دربررسیهای اولیه مشخص شد فرد مصدوم قصد پایین آمدن از کوه را داشته که در یک لحظه تعادل خود را از دست داده و پس از برخورد به سنگ پای وی دچار حادثه شده است . خوشبختانه یکی از پزشکان حاذق و کوهنورد شهر در آن نزدیکی ها بود که پای وی را آتل نموده وامدادگران با کمک عده ایی از كوهنوردان ، مصدوم را به دامنه کوه آورده وتحویل عوامل اورژانس 115 دادند.

فضل اله رشیدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی خرم آبادضمن توصیه به کلیه همشهريان در اين خصوص گفت:

جهت تفریح و رفتن به کوه، كوهنوردان می بایست وسایل ضروری کوهنوردی شامل: مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه ای کوهستان، کمکهای اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، گوشی همراه که بتواند در مواقع ضرورت کمک کند را فراموش نکنند.

بر منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک (پرتگاهها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ و ...) اشراف داشته باشند.

به علائم هشدار دهنده، تابلوهای راهنمای مسیر، هشدارهای افراد مجرب، امدادگران و افرادی که از ارتفاع برمی گردند توجه نمايند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار