مدیر کل سازمان جهادکشاورزی لرستان :
عبدالرضا پازدار ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خبرنگاران گفت: :4.5 درصد از اراضی سطح کشور به لرستان تعلق دارد و از طرفی نزدیک به سه درصد محصولات زراعی در استان تولید می‌شود
کد خبر: ۲۲۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 08 May 2016


به گزارش تابناک لرستان ،عبدالرضا پازدار ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خبرنگاران گفت: :4.5 درصد از اراضی سطح کشور به لرستان تعلق دارد و از طرفی نزدیک به سه درصد محصولات زراعی در استان تولید می‌شود.
 وی افزود: همچنین 114 هزار خانوار بهره‌بردار در حوزه تولید گندم در استان فعالیت دارند .
 بازداربیان کرد:بیش از 4 درصد گوشت قرمز و 3 درصد تولید گوشت مرغ کشور در لرستان تولید می‌شود و  بالغ‌ بر 4 درصد تولید آبزیان کشور نیز به این استان تعلق دارد.
 این مسئول خاطر نشان کرد: 121 هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی داریم که 114 هزار خانوار بهره‌بردار در حوزه تولید گندم در لرستان فعالیت دارند.
بازدار با بیان اینکه ۲ واحد گاوداری ۱۵ هزار رأسی در لرستان راه‌اندازی می‌شود تاکید کرد: افتتاح آنها بیش از ۵۰ هزار تن شیر به تولید شیر استان اضافه می‌شود.
وی یادآور شد: لرستان در تولید حبوبات رتبه نخست، در تولید جو رتبه چهارم، در تولید گندم و ذرت رتبه هشتم را در کشور دارد.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خبرنگاران اظهار کرد: سال 94 هزار تن تولید گندم در استان داشتیم و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 95 به 380 هزار تن و در سال 96 به 450 هزار تن افزایش یابد.
 عبدالرضا بازدار در پایان عنوان کرد: سالانه 530 میلی‌متر بارندگی در استان داریم که در پی آن 12 میلیارد مترمکعب روان آب از استان خارج می‌شود که این میزان 11 درصد آب جاری کشور را شامل می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار