مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان با تاکید براینکه معلم پرچمدارنظام تعلیم وتربیت است، اظهار کرد: همزمان با هفته معلم 22معلم برگزیده مناطق ونواحی آموزش و پرورش تابعه استان درهمایش استانی هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل می شوند.
کد خبر: ۲۲۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 01 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی کرمپور در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم با بیان این خبردر جمع خبرنگاران افزود: توسعه کشور برپایه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و خاستگاه توسعه این نهاد نیز کلاس درس و معلم است.

وی ادامه داد: در بیان مقام و منزلت والای معلم همین نکته بس که شغل آن شغل اولیا و بزرگان دین بوده است و دردین مبین اسلام نیزاین شان دارای ارزش ومنزلت بسیاربالایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه ساحت علم و عالم درآموزه های دینی ارج و قرب بسیاربالای دارد،خاطرنشان کرد: اسلام دانایی را محورسعادت بشرمی داند و برمبارزه با جهل و گمراهی تاکید فراوان دارد.

کرمپور در ادامه با اشاره به جزییات برنامه های امسال ستاد بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سنوات گذشته که فرایند انتخاب معلم نمونه براساس شاخص های ارسالی وزارت آموزش و پرورش بود،کلیه فرایند انتخاب معلم به استانها تفویض شده است تا براساس ملاحظات و مقتضیات بومی معلمان نمونه درهرمنطقه انتخاب شوند.

وی افزود: براین اساس امسال از هر منطقه آموزشی استان یک نفربرگزیده و به استان معرفی می شود تا در آیین تجلیل ازمقام معلم که درتاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه جاری با حضور استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان، برگزارمی شود تجلیل شوند.

وی اضافه کرد: درانتخاب معلمان نمونه هیچ محدودیتی در سطح مناطق نیست و سهمیه ای نیز برای آن درنظرگرفته نشده است.

کرمپور با بیان اینکه از بین معلمان نمونه استانی یک نفر برای همایش کشوری معرفی می شود بیان داشت:این انتخاب براساس رتبه بندی و شاخص نیست و ملاحظاتی از جمله آثار پژوهشی و تالیفات مد نظرخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به آیین غبارویی قبورشهدا وتجدید بیعت با آرمانهای شهیدان که درآستانه روز معلم برگزارشد،اظهارکرد: شهدا با تقدیم خون خود درمقام معلم، چراغ راه سعادت جامعه شدند و درس ایثار و از خود گذشتگی را به ما آموختند.

کرمپور در پایان با بیان اینکه هم اکنون 15هزارفرهنگی درسراسر استان هرمزگان مشغول خدمت هستند،بیان کرد: هفته معلم مختص معلم برگزیده نیست و همه ی کسانی که درسنگر تعلیم وتربیت خدمت می کنند،مورد تکریم و تجلیل هستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار