مراسم تجلیل از بهمن بیگی و کی عطا طاهری:
به منظور پاسداشت روز معلم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و معلمان پیشکسوت و بزرگداشت «کی‌عطا طاهری بویراحمدی» و «محمد بهمن بیگی» مراسمی در مجتمع فرهنگی ارشاد دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 28 April 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در این مراسم علی پوزش فرماندار کهگیلویه، عدل هاشمی پور منتخب مردم کهگیلویه بزرگ، مسئولین و جمع زیادی از معلمین شهرستانی حضور داشتند.

میهمانان ویژه این مراسم دکتر یزدان‌پناه رئیس آموزش و پرورش عشایر کشور و بی‌بی سکینه کیانی همسر مرحوم بهمن بیگی بودند که به سخنرانی پرداختند.

علی نقی یزدان در تجلیل از مقام معلم و تجلیل از خانواده های شهدای فرهنگی و مرحوم محمد بهمن بیگی موسس مدرسه عشایری در دهدشت افزود: بهمن بیگی خدمات بزرگی به علم و آموزش پرورش ارائه کرد که همواره مورد تحسین آحاد مردم است.

وی معلمان را الگو تمام نمای هر جامعه ای دانست و گفت: بهمن بیگی به عنوان یک شخصیت برجسته یکی از افتخارات جامعه معلمی کشور است.
از حضور با لباس محلی تا آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
به گفته وی ۱۷۱ هزار و ۴۴۷ دانش آموز عشایری در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول تحصیل هستند.

وی افزود:این تعداد دانش آموز در ۱۹۹ مرکز عشایری در ۲۳ استان کشور مشغول تحصیل هستند.

این مسئول اظهارکرد: در دو سال و نیم گذشته ۲۸ مرکز آموزشی در مناطق مختلف کشور احداث شد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته برای اولین بار برای مدرسه عشایری اساس نامه تشکیل و در سطح کشور به عنوان یکی از مدارس مهم به رسمیت شناخته شد.
یزدان پناه بیان کرد: ۱۵ هزار معلم و کارمند در سطح کشور به مدارس عشایری خدمت می کنند.

وی معلمان را الگو تمام نمای هر جامعه ای دانست و گفت: بهمن بیگی به عنوان یک شخصیت برجسته یکی از افتخارات جامعه معلمی کشور است.

یزدان پناه با اشاره به زحمات طاقت فرسای معلمان عشایری ابراز داشت: معلم عشایری کارش تغییر مغز نیست بلکه با عطوفت و مهربانی دلهای دانش آموزان را تغییر می دهد.

در پایان این همایش از بی بی سکینه کیانی همسر مرحوم بهمن بیگی و تعدادی از معلمان شهدای فرهنگی با لوح سپاس تقدیر شد.

قابل ذکر است که این مراسم توسط موسسه یاران مانا برگزار شد.
حاشیه های مراسم
عدم حضور کی عطا طاهری به دلیل کسالت
کی عطا طاهری که یکی از دلایل انجام این مراسم بود به علت کسالتی که داشت نتوانست در این مراسم شرکت کند به همین دلیل در پیامی که در قالب یک کلیپ صوتی تصویری اجرا شد، از همه ی برگزارکنندگان مراسم و همچنین حاضرین در جلسه قدردانی کرد و از اینکه نتوانسته در این مراسم شرکت کند عذرخواهی کرد.ضمن اینکه دختر ایشان همان پیام را در مراسم برای حاضرین خواند.
از حضور با لباس محلی تا آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
چگونگی حضور رئیس آموزش و پرورش عشایر کشور
علی نقی یزدان پناه که اصالتا بختیاری است،در سال های دور در منطقه سرفاریاب شهرستان چرام تدریس می کرده است و گویا مجری این برنامه در جایی اتفاقی با این مسئول قبل از اینکه مسئولیت فعلی را داشته باشد آشنا می شود و این آشنایی ادامه پیدا می کند تا زمان حال که یزدان پناه مسئول آموزش و پرورش عشایر کشور می شود و مجری هم که خود جز موسسه یاران مانا است از یزدان پناه دعوت می کند که وی هم آنطور که خودش در سخنرانی می گوید با کمال میل می پذیرد.
یزدان پناه در بخشی از صحبت هایش به مناطقی از بخش سرفاریاب اشاره کرد و گفت:جایی که برای روسای آموزش و پرورش نقطه آخر حوزه ی مدیریت و سختی کار آن ها محسوب می شود تازه اول کار ما شروع می شود.
از حضور با لباس محلی تا آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
حضور مدعوین ویژه با لباس محلی
یکی دیگر از نکاتی که در حاشیه مراسم بود و به چشم هم می آمد حضور مدعوین خانم بود که با لباس سنتی عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد، در این مراسم حضور داشتند و در هنگام سخنرانی بسیار بارز و مشخص بود و جلوه ی خاصی به این مراسم داده بود.
حضور سردار هاشمی منتخب کهگیلویه
سردار هاشمی آنگونه که بعضی سایت ها نوشتند به این مراسم دعوت نشده بود اما در اواسط جلسه به محل مراسم آمده و دقایقی را هم بالای جایگاه رفت و در کنار دیگر میهمانان ویژه در اهداء جوایز مشارکت نمود.البته ابتدا مجری از عدل هاشمی جهت حضور در بالای جایگاه دعوت کرد که وی از رفتن امتناع می ورزید اما پس از اصرار مجری به جایگاه رفت و در کنار دیگر میهمانان قرار گرفت.
برخی سایت ها از اتفاقاتی صحبت کردند از جمله عدم خشنودی میزبانان جلسه از حضور عدل هاشمی اما با توجه به دخواست های مکرر برای حضور وی در جایگاه چندان این عدم اشتیاق از حضور وی به چشم نمی آمد.
از حضور با لباس محلی تا آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
شاید عدل هاشمی به همایش دعوت نشده بود اما چیزی که بسیار واضح بود تاثیر مستقیم وی بر برنامه بود از تعریف های رئیس آموزش و پرورش عشایر از وی تا درخواست کمک به احداث سالنی در شان این شهرستان نشان داد که همه به نوعی دوست دارند از عدل هاشمی در مراسمات خود دعوت کنند.
عدل هاشمی هم در سخنان کوتاهی قول داد به نحوی که امکان داشته باشد این سالن را در دهدشت احداث کند که در این موقع مورد تشویق حضار قرار گرفت.
از دیگر نکات حضور عدل هاشمی هجوم برخی از مردم برای تقاضای پیگیری کارهای خود و خبرنگاران برای انجام مصاحبه به دور عدل هاشمی بود.لازم به توضیح است که عدل هاشمی در هر مراسمی که حاضر می شود با انبوهی از مردمی مواجه می شود که تقاضای پیگیری مشکلات خود را از وی دارند.
مجری که سریع به حاشیه می رود
از دیگر نکات حاشیه ای این مراسم انتقادات تند مجری این همایش از دولت قبل بود.مجری همایش که در برنامه قبلی تجلیل از عوامل ساخت فیلم ممیرو چندین بار به عدم حضور بزرگواری انتقادات تندی می کرد اینبار هم به بهانه معرفی میهمان کشوری خود از حضور خود در پایتخت شروع کرد و به انتقاد از دولت قبل پرداخت سپس به توضیح چگونگی دعوت از رئیس آموزش و پرورش عشایر پرداخت.
از حضور با لباس محلی تا آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
کمبود فضای سالن
در حالی که چند روز پیش مسئول سینما دهناد از آمادگی خود برای میزبانی از همایش های شهرستان خبر داده بود و همچنین از رقبای دولتی که همایش ها را با وجود کمبود جا در سالن های خود برگزار می کنند اما مسئولین اجرای این همایش بدون توجه به این انتقاد مسئول سینما دهناد باز هم همایش را در یک سالن دولتی که فضای کافی هم نداشت اجرا کردند تا جایی که برخی مسئولین ایستاده بودند و مراسم را نظاره می کردند.
از حضور با لباس محلی تا آچار فرانسه ای به نام عدل هاشمی
عکس های یادگاری با بی بی سکینه کیانی همسر بهمن بیگی
پس از پایان مراسم تعداد زیادی از حاضرین خواستار گرفتن عکس یادگاری مشترک با خانم کیانی بودند که وی هم با اشتیاق می پذیرفت و عکس های متعدد یادگاری با حاضرین در مراسم گرفت.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازتراب علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
بازم عدل بازم همایش بازم وعده های الکی بازم فقط حرف .تاببینیم تا کی ادامه دارداین وعده ها وهمایشهای عدلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار