سرکنسول ترکیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: استان اردبیل با برخورداری از ظرفیت های غنی فرهنگی، تاریخی و بویژه طبیعی قابلیت جذب گردشگران ترک را دارد.
کد خبر: ۲۱۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 17 April 2016

به گزارشخبرنگار مهر، چاغلار فاهری بعد از ظهر یک شنبه در سفر به این استان و دیدار با شهردار اردبیل ضمن حضور در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران اضافه کرد: این استان با دارا بودن زمینه های مناسب در تمام بخش های گردشگری می تواند به قطب گردشگران کشور ترکیه تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه فقط باید اردبیل در کشور ترکیه معرفی و شناسانده شود، تصریح کرد: بی شک به عنوان سرکنسول ترکیه تلاش خواهم کرد این استان را برای گردشگران و سرمایه گذران ترک معرفی کنم، اما این معرفی کافی نخواهد بود و باید برنامه ریزی مبسوطی در این خصوص صورت گیرد.

سرکنسول ترکیه در کشورمان با بیان اینکه باید دو طرف بیشتر در خصوص معرفی ظرفیت های کشورشان کار کنند، ادامه داد: بر این باور هستم که سفارت ایران و سذکنسولگری آن می تواند در عملی شدن این مهم نقش داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش برای حضور گردشگران ترک در ایران بیان داشت: در حال حاضر حضور گردشگران ترک را در قالب تورهای گردشگری در ایران شاهد هستیم و بی شک این روند در آینده افزایش خواهد یافت.

موافقت با خواهرخواندگی اردبیل و شهری از ترکیه

فاهری محور سفر خود به اردبیل را برای شناسایی این استان خواند و عنوان کرد: در این سفر تلاش شده که با مسئولان استان اردبیل گفتگو کرده و با زمینه های همکاری یکدیگر آشنا شویم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این سفر تفاهم نامه ای نیز رد و بدل خواهد شد، یا نه اضافه کرد: در این سفر امضا تفاهم نامه مشترک تصمیم گیری نشده ولی با شهردار اردبیل بنا داریم در خصوص خواهدخواندگی یکی از شهرهای ترکیه با اردبیل به تفاهم برسیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز با تاکید بر اینکه قرارداد خواهرخواندگی دو شهر اردبیل و یکی از شهرهای ترکیه بزودی امضا خواهد شد، افزود: توسعه اتباطات ریلی و هوایی می تواند در بحث توسعه اقتصادی و گردشگری دو طرف تاثیرگذار باشد، در این زمینه نیز گفتگوهای خوبی با مسئولان استان انجام دادیم.

احتمال برقراری خط پروازی ترکیش ایرلاین در اردبیل

وی با اشاره به مشکلات فعلی در این خصوص بویژه عدم برقراری خط هوایی مستقیم و غیرمستقیم بین اردبیل و شهرهای ترکیه ادامه داد: هم اکنون سفرهای هوایی خوبی بین تبریز و سایر شهرهای ترکیه برقرار شده که این مهم در بحث تجاری و اقتصادی و توسعه آن بسیار اهمیت داشته است.

فاهری در خصوص راه اندازی خطوط پروازی بین اردبیل و شهرهای ترکیه تاکید کرد که این موضوع را با هواپیمایی ترکیش ایرلاین مطرح و درخواست خواهم کرد که فعالیتی برای برقراری خط مستقیم و یا غیرمستقیم از ترکیه به اردبیل و برعکس انجام دهند، اما قولی در این خصوص نمی دهم.

وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی هواپیمایی دو کشور نیز می توانند در این زمینه فعال شوند، متذکر شد: باید تحقیقات گسترده ای صورت گیرد تا ظرفیت های دو طرف مشخص و براساس آن تصمیم گیری شود.

اردبیل میزبان تیم های ورزشی ترکی

سرکنسول ترکیه در جمهوری اسلامی ایران در خصوص تفاهم نامه های ورزشی بین دو طرف نیز یادآور شد: تا اندازه ای که اطلاع دارم تفاهم نامه ای بین هیئت های ورزشی دو کشور به امضا نرسیده ولی این منطقه برای برگزاری اردوهای تمرینی تیم های ورزشی بسیار مناسب است و باید از آن بهره گرفت.

وی تحقق این مهم را منوط به معرفی ظرفیت های موجود منطقه دانست و اضافه کرد: در این صورت باید امیدوار بود که تیم های ورزشی ترکی در رشته های مختلف از جمله کشتی، وزنه برداری و حتی فوتبال برای برگزاری اردوی تمرینی به منطقه اردبیل سفر کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار