دریادار آزاد:
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در خدمت توسعه اقتصاد دریامحور و اجرای اقتصاد مقاومتی است و نقش کلیدی ارتش در دفاع از کیان ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۲۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲ 17 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر دریادار حسین آزاد ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کیان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش اثبات کرده که توانایی و کفایت لازم را برای بهره‌برداری مجموعه عظیم سواحل و دریا را در جنوب کشور دارد و در این راستا گام‌های فراوانی نیز برداشته است.
 
وی افزود: نیروی دریایی با استقرار در سواحل مکران و بندر راهبردی جاسک به توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه به نحو مطلوبی کمک کرده است و ما معتقدیم بدنه ارتش که عملکردش بر اساس تفکرات دینی و مسجد محور است، توانمندی ایفای نقش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز داراست.

ارتش در دوران دفاع مقدس اقتصاد دریایی را مدیریت کرد
 
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: نیروی دریایی در 8 سال دفاع مقدس مسئولیت حفاظت و حراست از دریا و مرزهای آبی ایران را برعهده داشت و اقتصاد جنگ را به نحو شایسته‌ای مدیریت کرد، نه تنها اقتصاد جنگ بلکه اقتصاد مملکت را نیز نیروی دریایی مدیریت کرد چرا که دشمنان در تلاش بودند تا با ناامن‌سازی خطوط تجارت دریایی در سواحل کشورمان، اقتصاد ایران را فلج کنند.
 
دریادار آزاد ادامه داد: نیروی دریایی امروز در خطوط ساحلی و در هرمزگان به منظور توسعه مدنیت و ارتقای سطح زندگی اجتماعی به فرمان مقام معظم رهبری در مناطق کم جمعیت و کمتر توسعه یافته حضور پیدا کرده است و ضمن امنیت مرزهای زمینی و سواحل نقش ویژه‌ای در توسعه سواحل مکران نیز بر دوش دارد.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ساحلی کشورمان و بهره‌مندی ایران از 2 هزار کیلومتر مرز دریایی در شمال و جنوب، عنوان کرد: استفاده مناسب از این ظرفیت و ارتقای توان اقتصادی کشور و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این مناطق به حمایت همه جانبه و همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد و ارتش در این زمینه آماده همکاری و کمک به دولت است.

خرد جمعی راه بهره برداری اقتصادی از سواحل است
 
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش با ابراز امیدواری در خصوص بکارگیری خرد جمعی و قرار دادن سیاست‌های توسعه‌ای دریامحور در عرصه‌های گوناگون برای رشد و فزونی جمعیت در سواحل کشورمان، یکی از ابعاد مهم اجرای اقتصاد مقاومتی را در زمینه بهره‌برداری از منابع خدادادی در این مناطق برشمرد و گفت: دریا می‌تواند عاملی برای ارتقای سطح زندگی مردم و معیشت آنان باشد.
 
وی در ادامه به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد، خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ اشاره کرد و گفت: نقش محوری در امنیت اقتصاد کشور و حضور مقتدرانه چهلمین ناوگروه ایران در آبهای آزاد نشان از عزم بلند ملت ایران برای نقش آفرینی منطقه و جهانی در صیانت از دستاوردها و منابع خویش دارد.
 
دریادار آزاد اظهار داشت: ارتش امروز با استقرار در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور آمادگی دارد تا از تمامیت ارضی نظام اسلامی دفاع کند.

برنامه‌های هفته ارتش در هرمزگان
 
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به ویژه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش اشاره کرد و گفت:  رژه با صلابت نیروی دریایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، محفل انس با قرآن، حضور در مساجد و سخنرانی پیرامون این روز، برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا و ادعیه،  غبارروبی و نثارگل به مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برپایی محافل انس با قرآن و حضور کارکنان و خانواده بزرگ ارتش در آئین نماز جمعه استان از دیگر برنامه‌های فرهنگی به مناسبت این ایام خواهد بود.
 
وی بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ضمن عمق دهی استراتژیک به راهبردهای اساسی مملکت، کمک حال دستگاه دیپلماسی هم هست و علاوه بر این، فرهنگ موفق خودکفایی و نگاه درون‌زا و استقلال و ایستادگی را نه تنها به ملت‌های منطقه و کشورهای مسلمان بلکه به سایر کشورها نیز انتقال می دهد.
 
دریادار آزاد تاکید کرد:  امروز برای دفاع از منافع کشور، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر و مداوم ضمن اشراف و تسلط اطلاعاتی کامل، در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور دارد و با اعزام ناوگروه‌ها به دریاهای آزاد و بین‌المللی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و اجازه نمی‌دهد کوچکترین تهدیدی متوجه ناوگان تجاری و نفتکش کشورمان باشد.
 
گفتنی است منطقه یکم نیروی دریایی ارتش واقع در بندرعباس، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر پشتیبانی و پوشش ناوگان خود در آب‌های خلیج فارس و منطقه، در سال‌های اخیر ده‌ها ناوگان و ناوگروه را نیز به آبهای بین‌المللی اعزام کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار