امام جمعه بسطام:
به گزارش تابناک سمنان،امام جمعه بسطام گفت: قبر بایزید بسطامی، سلطان‌العارفین سازه آرامگاهی ندارد.
کد خبر: ۲۱۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 17 April 2016

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی رضوی‌نسب عصر امروز در جمع مدیران بسطام با قدردانی از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در برچیدن حفاظ فلزی آرامگاه عارف شهیر، بایزید بسطامی اظهار داشت: وی پس از ورود به مجموعه تاریخی و اعتراض به نمای آرامگاه بایزید بسطامی و «دکه روزنامه» خواندن آن، به استاندار سمنان دستوری مبنی بر جمع‌آوری سریع آن را داد.

وی اعتراض مردم و گردشگران در طول سال‌های گذشته به نمای ظاهری این آرامگاه و جمع‌آوری این حفاظ فلزی در روزهای پایانی سال 1394 را یادآور شد و افزود: از اصل این اقدام، تقدیر و تشکر می‌کنیم و این کار برازنده‌ای است و علمای ما نیز از اقدام صورت گرفته تقدیر کردند.

رضوی‌نسب در ادامه با اشاره به وضع فعلی قبر سلطان‌العارفین و عدم وجود سازه آرامگاهی اظهار داشت: جمع‌آوری حفاظ قبلی به خاطر این بود که تا ایام نوروز شکل و شمایل مجموعه تاریخی به شکل قدیمی آن برگردد و چیزی که لطمه‌ای برای ظاهر مجموعه بود، حذف شده و طرح آبرومندی برای مجموعه تاریخی بسطام ارائه شود.

امام جمعه بسطام تصریح کرد: مدیران مربوط توجه کنند که افتخار ما، وجود فرزند حضرت امام صادق (ع) در این مجموعه تاریخی است و هر کس که در این مجموعه است، باید در زیر نور و پوشش این امام‌زاده بزرگوار قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار