استاندار خوزستان با تقدير از مسئولان استان در مديريت سيل اخير گفت: تمامي مسئولان موظفند تا پايان عادي سازي سيل در استان به ارائه خدمات به مردم ادامه دهند.
کد خبر: ۲۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 16 April 2016
عبدالحسن مقتدائي جمعه شب در نشست كميته بحران استان كه با حضور مهندس محمد نجار رئيس ستاد بحران وزارت كشور در سالن جلسات استانداري برگزار شد افزود: مسئولان كارهاي انجام شده را به اطلاع مردم برسانند و در جاهائي هم كه نگراني بر طرف شده است را به مردم بگويند.

وي اظهار كرد: در حال حاضر چندين محور اصلي بين شهري كه بر اثر سيل در استان خوزستان مسدود شده بود با تلاش مسئولان راه بازگشائي شده كه اين موضوع بايد به اطلاع مردم برسد.

وي بازگشائي راه حميد آباد حد فاصل بين شهرهاي شوش و دزفول را يكي از كارهاي خوب انجام شده دانست و افزود: با بازگشائي اين راه ارتباط چندين شهر شمال استان برگزار شد.

استاندار خوزستان بر ضرورت اطلاع رساني دقيق به مردم توسط مسئولان تاكيد كرد و افزود: تنگناها و محدوديتها نيز به مردم گفته شود تا با همكاري و تعامل اين بحران به خوبي مديريت شود.

وي تاكيد كرد: فرمانداراني كه شهرهاي آنان در مسير رودخانه ها و سيلابها هستند موظفند با برنامه ريزي لازم اين بحران را مديريت كرده و آثار تخريبي و زيانبار آن را به حد اقل ممكن برسانند.

استاندار خوزستان همچنين از مسئولان خواست تا تنها از حوزه كاري و تخصصي خود اطلاع رساني كنند و از ورود به ديگر حوزه ها پرهيز نمايند.


*** 10 مدرسه در استان براي بازگشائي آماده نيستند

مدير كل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: 10 باب مدرسه در استان خوزستان كه در جريان سيل دچار مشكلاتي هستند فعلا آماده بازگشائي نيستند.

محمد تقي زاده افزود: از اين واحدهاي آموزشي دو واحد در شهرستان دزفول، سه واحد در شهرستان انديمشك و پنج واحد در منطقه شاوور شوش مي باشند.


***طغيان رودخانه كارون در مسير دزفول- شعيبيه

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: در بازديد هوائي كه روز جمعه به اتفاق رئيس ستاد بحران وزارت كشور از مسير طغيان رودخانه كارون داشتيم بيشتر طغيان آب در مسير دزفول تا شعيبيه شوشتر مي باشد.

فرج اله خبير اضافه كرد: در اين مسير نقاطي از جاده اصلي و راههاي فرعي قطع شده است و همه روستاهاي اين مسير در معرض خطر آبگرفتگي قرار دارند.

وي اضافه كرد: طبق برآوردهاي انجام شده احتمالا با ورود سيلاب بيشتر به اين منطقه امشب 30 روستاي اين مسير به دليل طغيان رودخانه دچار مشكل شوند.

وي گفت:اين روستاها 11 هزار نفر جمعيت دارند كه بايد به سرعت خالي شوند تا مشكلي متوجه آنان نشود.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: در حال حاضر چهار روستاي شعيبيه شوشتر دچار آبگرفتگي شده اند ولي پيش از آبگرفتگي ساكنان آن تخليه شدند.

وي گفت: پيش بيني مي شود با ورود سيلاب به محدوده شهرهاي اهواز، آبادان و شادگان و خرمشهر از جمعه شب مشكلاتي براي ساكنان مسير رودخانه در اين شهرستانها بوجود آيد.


*** آبرساني به 381 روستاي استان به وسيله تانكر

درويشعلي كريمي مدير عامل آب و فاضلاب روستائي خوزستان نيز در اين نشست گفت: سيلاب در 10 شهرستان اين استان خساراتي را به تاسيسات و شبكه آبرساني روستائي وارد كرده است.

وي گفت: در حال حاضر 381 روستا در شهرستانهاي انديكا، رامهرمز، شوش، بهبهان، كارون، باغملك، هفتكل، شوشتر، دزفول و رامشير با مشكل آبرساني از طريق شبكه مواجه هستند و از طريق تانكرهاي سيار به ساكنان آنها آب رساني مي شود.

وي كدورت آب و قطعي برق را دلايل اصلي قطع آب آشاميدني اين روستاها دانست و گفت: اين شركت به طور شبانه روزي از طريق تانكرهاي سيار به روستائيان آبرساني مي كند.


***ورود سيلاب به اهواز در جمعه شب محتمل است

مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان نيز در اين نشست از ورود احتمالي سيلاب در جمعه شب به محدوده اهواز خبر داد و گفت: دستگاههاي امداد رسان در اهواز بايد آماده امداد رساني باشند.

هاشم بالدي افزود: بايد با اطلاع رساني بيشتر از ورود مردم اهواز به محدوده رودخانه و پارك ساحل كارون جلوگيري شود هر چند هشدارهاي لازم نيز به مردم داده شده است.

وي گفت: اگر اين سيلاب امشب از محدوده اهواز عبور كند احتمالا فردا وضعيت سيلاب در استان به حالت عادي درخواهد آمد.

وي پيش بيني سيلاب در منطقه اهواز در جمعه شب را دو هزار و 500 تا سه هزار متر مكعب بر ثانيه دانست و گفت: اين حجم آب در صورت ورود در محدوده پل فولاد اهواز و منطقه ساحلي ممكن است مشكلاتي به وجود آورد.


*** كار امداد رساني از طريق هوا و زمين به سيل زدگان ادامه دارد

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان خوزستان هم گفت: امداد رساني به مناطق سيل زده استان خوزستان از راههاي هوائي و زميني توسط اين جمعيت ادامه دارد.

علي خدادادي گفت : تا كنون به تمامي سيل زدگان شمال و شرق استان خوزستان امداد رساني شده و تمامي افراد نيازمند اسكان درشهرستانهاي دزفول، انديمشك؛ شوش ، شوشتر و شعيبيه را اسكان داده ايم.

وي گفت: پيش بيني اوليه نشان مي دهد بيش از 11 هزار هكتار از اراضي كشاورزي در پائين دست رودخانه دز دچار آسيب ديدگي جدي شده اند.


*** 60 روستاي استان خوزستان داراي مشكل بهداشت آب هستند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز هم گفت: طبق بررسيهاي انجام شده در حال حاضر 60 روستاي اين استان از لحاظ آب آشاميدني سالم دچار مشكل هستند.

دكتر اسماعيل ايدني افزود: در صورت بر طرف نشدن مشكل آنان احتمال بيماريهاي روده اي و اسهال در بين مردم اين روستاها محتمل مي باشد.

بارشهاي سه روز گذشته در شمال خوزستان و استانهاي مجاور آن باعث افزايش روان آبها و نيز طغيان رودخانه كارون در استان خوزستان شده است.

طغيان كارون در شهرهاي دزفول، شوش و شوشتر در استان خوزستان باعث به زير آب رفتن چندين روستا و نيز تخريب بخش عظيمي از اراضي كشاورزي اين مناطق شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار