شورای شهر اردبیل سفر شهردار اردبیل به روسیه جهت امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر اردبیل و ولگاگراد را مورد تائید قرار داد.
کد خبر: ۲۱۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 14 April 2016

به گزارشخبرنگار مهر،شامگاه چهارشنبه، نامه شهرداری اردبیل برای صدور مجوز سفر شهردار اردبیل به روسیه جهت امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهر ولگاگراد در جنوب غربی روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

موضوعی که نه تنها برای اردبیل تازگی ندارد بلکه تجربه‌های خواهرخواندگی با شهرهای دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردبیل را وادار به اعتراض به روند اجرای این طرح کرد.

سالار شاکر با تأکید به اینکه نفس این کار مثبت و ستودنی است، افزود: متولی این امر در همه جای دنیا شهرداری‌ها است و لازم است شهرداری و شورا نسبت به اجرا تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: با این وجود مشاهده می‌شود که اتاق بازرگانی از روند اجرای این مهم استفاده ابزاری کرده و هر کجا برای رفت و آمد به کشور دیگری دچار مشکل است از این طرح بهره‌برداری می‌کند.

شاکر خواستار خروج اجرای طرح خواهرخواندگی از انحصار اتاق بازرگانی شد و تأکید کرد: نباید به بهانه‌های مختلف این موضوع مورداستفاده قرار گیرد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل با تأکید به ضرورت حضور شهردار در سفرهایی از این دست تصریح کرد: این درخواست در نیمه اول سال گذشته مطرح شده و لازم است شهرداری در کنار تیم‌های خاص به مناطق مختلف حضور یابد.

اسفندیار هوشیار حضور در چنین سفرهایی را فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های استان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این چنین اتفاقاتی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند.

به گفته هوشیار لازم است موقعیت‌های فرهنگی و اقلیمی شهر اردبیل توسط مسئولان اطلاع‌رسانی شده و برای ارتقا جایگاه شهر اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با تأکید به ضرورت همراهی شهردار اردبیل با تیم اعزامی اتاق بازرگانی این سفر را فرصت مطلوبی برای برقراری ارتباط با شهر ولگاگراد روسیه دانست.

ذکی اله خوشبخت افزود: به دلیل اشتراکات این دو شهر طرح موضوع خواهرخواندگی عنوان شده است.

در عین حال شهردار اردبیل نیز از جمله ضروریات خواهرخواندگی را نام‌گذاری خیابانی در اردبیل به نام این شهر و بالعکس و برگزاری نمایشگاه در شهر خواهرخوانده عنوان کرد و گفت: پیش از این با شهر تیساواش مطرح شده بود که متأسفانه طرح‌های ذکر شده چندان اجرا نشده است.

وی افزود: علاوه بر این خواهرخواندگی ترابوزان در ترکیه و کربلا در عراق با شهر اردبیل در دست بررسی است.

در پایان این جلسه مقرر شد شهردار اردبیل به همراه تیم تجاری اعزامی اتاق بازرگانی اردبیل عازم کشور روسیه شده و تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این شهر با شهر ولگاگراد را امضا کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار