حال به حال شدن هوا در نخستین روزهای بهار جلوه‌ای متفاوت به اردبیل بخشیده به طوریکه تا ظهر امروز بارش برف و بعد از ظهر نیز ذوب شدن سریع برف‌ها را در شهر اردبیل با مساعد شدن شرایط جوی شاهد هستیم.
کد خبر: ۲۰۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱ 05 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به دنبال ورود سامانه بارشی که از عصر یکشنبه مناطق مختلفی از استان را در بر گرفته بود تا اردبیل در نیمه فروردین چهره زمستانی به خود بگیرد، با قطع بارش‌ها هوای متفاوتی در اردبیل در بعد از ظهر حاکم شده است.

بارش برف بهاری که بسیاری از مناطق مرکزی و جنوب استان را سفیدپوش کرد و چهره زمستانی به اردبیل بخشید، در 24 ساعت گذشته به مسدود شدن برخی از راه‌ها در ساعاتی از روز منجر شد اما با بند آمدن بارندگی‌ها با تلاش راهداران تمامی محورها و مسیرهای ارتباطی مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، خلخال و کوثر بازگشایی شده است.

بیشترین بارش برف از نیر با 27 سانتی‌متر و مشگین‌شهر 25 سانتی‌متر گزارش شده که البته در مناطق کوهستانی دامنه‌های سبلان این رقم تا 80 سانتی‌متر نیز می‌رسد.

اما با هوای مساعد بهاری و ذوب شدن برف‌ها، براساس اعلام هواشناسی از عصر امروز به رغم سرمای هوا بارش‌ها از مرزهای استان اردبیل رخت بر می‌بندد اما طی روزهای آینده به رغم حاکم شدن هوای پایدار همچنان هوای سرد در استان حاکم می‌شود.

اما در کنار همه زیبایی‌های بارش باران و برف و خوشحالی کشاورزان، باغداران نگران وارد آمدن خسارت به باغات خود به ویژه در خلخال و مشگین‌شهر هستند تا مبادا سرمای دیرهنگام خساراتی را به باغات وارد کند.

در حالی که سرمای روزهای پایانی سال 94 و اوایل سال جدید 60 میلیارد تومان به باغات خلخال و 150 میلیارد تومان نیز به باغات مشگین‌شهر خسارت زده، باغداران این دو منطقه نگران هستند تا مبادا سرمای شب گذشته و امشب خساراتی را متوجه باغات آنها کند.

در حالی که سال‌هاست کشت محصولات باغی مقاوم به سرما در شعار و حرف مورد توجه مسئولان است، هیچ اقدامی برای کشت این گونه‌ها و توزیع این گونه‌ها در بین زارعان انجام نشده و یک وضعیت و شرایط متفاوتی را در گونه‌های باغات شاهد هستیم.

برف‌روبی و نمک‌پاشی سریع در سطح جاده‌ها و خیابان‌های شهرها

با توجه به بارش برف از اوایل صبح امروز برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی آغاز شده و در حال حاضر تمام مسیرها و محورهای مواصلاتی باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

شهرداری اردبیل نیز به سرعت اقدام به برف‌روبی و پاکسازی معابر شهر با بسیج تمامی امکانات کرده به طوریکه مأموران خدمات شهری با هدف کاهش و جلوگیری از خسارت و آسیب‌ها به درختان اقدام به برف‌زدایی و زدودن برف از درختان کردند.

شهرداری اردبیل به هموطنان نیز توصیه کرد نسبت به تکان دادن شاخه‌های درختان در جلوگیری از وارد آمدن خسارت برف و سرمازدگی اقدام کرده تا از شکستن برخی از شاخه‌های درختان جلوگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار