منتخب مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نادرست به کوله‌بری باید اصلاح شود تا یک وضعیت مدیریت‌شده برای از سر گرفته شدن کوله‌بری در بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه ایجاد شود.
کد خبر: ۲۰۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 28 March 2016
منتخب مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نادرست به کوله‌بری باید اصلاح شود تا یک وضعیت مدیریت‌شده برای از سر گرفته شدن کوله‌بری در بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرهاد تجری در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه‌های مدون و کارشناسی برای توسعه همه‌جانبه منطقه تهیه شده، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی در منطقه وجود دارد که توجه به این فرصت‌ها می‌تواند موجب پیشرفت اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم شود.

تجری با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه منطقه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی دنبال کردیم، اضافه کرد: رسمیت بخشیدن به بازارچه مرزی پرویزخان در این زمان انجام گرفت و تا فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشورمان بتوانند کالاهای مورد نظر بازار کشور عراق را از طریق صادرات فراهم کنند.


منتخب مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تصویب منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم فراهم شد و این یک فرصت مناسب برای اشتغال‌زایی و انجام اقدامات مناسب اقتصادی و تجاری در منطقه فراهم آورد.

وی با تصریح بر اینکه شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه دارای قابلیت‌های مختلفی هستند و منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین یک بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در منطقه است، بیان داشت: آگهی تملک زمین برای ایجاد بازارچه مرزی پرویزخان در پایان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی منتشر و اعتبارات لازم برای انجام این امر مهم در نظر گرفته شد.

این مسئول با انتقاد از بی‌نتیجه ماندن روند توسعه بازارچه مرزی پرویزخان و از دست رفتن فرصت مناسب اقتصادی برای مردم منطقه، متذکر شد: بازارچه‌های اقتصادی یک مفر اقتصادی محسوب می‌شوند تا از طریق صادرات کالاهای غیرنفتی، به‌سوی رهایی از اقتصاد نفتی و تک محصولی پیش برویم و تلاش می‌کنیم روند کوله‌بری در بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه از سر گرفته شود.

به گفته منتخب مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نگاه نادرست به کوله‌بری باید از طریق انجام کار کارشناسی و ارائه یک تعریف فنی و دقیق اصلاح شود تا یک وضعیت مدیریت‌شده در راستای از سر گرفته شدن کوله‌بری بدون امکان سوءاستفاده برای افراد سودجو فراهم شود.

تجری با تاکید بر اینکه نباید فرصت‌های اقتصادی و تجاری از مردم منطقه به بهانه جلوگیری از قاچاق گرفته شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از فرصت‌سوزی‌ها به‌دلیل عدم پیگیری مناسب و انجام نگرفتن اقدامات کارشناسی و عدم ارائه چشم‌انداز صحیح به مقامات ارشد کشور رخ داده است که باید با استفاده از نظرات نخبگان و توان افراد متخصص این روند اصلاح شود تا شاهد رشد اقتصادی منطقه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار