همزمان با ایام تعطیلات نوروزی موزه‌های استان اردبیل مقصد هزاران گردشگری است که وارد استان اردبیل می‌شوند و قصد دارند با آثار و ابنیه‌های تاریخی و زیبایی‌های شهر دارالارشاد اردبیل آشنا شوند.
کد خبر: ۲۰۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 22 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی سومین روز از تعطیلات نوروزی در حال سپری شدن است که گردشگران مختلفی از استان‌های کشور و مناطق متعدد ایران اسلامی وارد استان اردبیل شدند تا از شهرهای گردشگری این استان به ویژه سرعین، نیر، نمین، مشگین‌شهر و اردبیل بازدید کنند.

براساس اعلام مسئولان گمرک بیله‌سوار روزانه بیش از 3 هزار و 500 مسافر و گردشگر خارجی به ویژه اتباع آذری و از کشورهای آسیای میانه از طریق مرز بیله‌سوار وارد کشورمان می‌شوند که مقصد اصلی سفر آنها مشهد مقدس و شهرهای گردشگری ایران همچون اصفهان، شیراز و شمال کشور است که بخشی از این گردشگران نیز در استان اردبیل سیر و سیاحت چند روزانه داشته و به شهر و دیار خود باز می‌گردند.

اما در این بین آموزش و پرورش استان اردبیل نیز تدارکی شایسته برای مسافران و میهمانان نوروزی تدارک دیده به طوریکه در چند روز اخیر بیش از 2 هزار و 627 نفر فرهنگی از استان اردبیل و شهرهای مختلف آن بازدید و در مراکز اسکان فرهنگیان پذیرش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه پذیرش مسافران و میهمانان نوروزی آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی از 27 اسفندماه آغاز شده و تا 13 فروردین نیز ادامه دارد، گفت: در این مدت از استان‌های مختلف کشور بیش از 2 هزار و 630 فرهنگی در قالب 938 خانوار در مدارس و خانه‌های معلم اسکان یافتند.

احمد ناصری تصریح کرد: بیشترین اسکان از استان آذربایجان غربی در ناحیه یک اردبیل بوده و در ناحیه دو و سرعین بیشترین اسکان مسافران نوروزی را در این مدت شاهد بودیم به طوریکه آمادگی داریم تا در ایام تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و گردشگرانی باشیم که از مناطق مختلف کشور به استان اردبیل آمده و در ستاد اسکان فرهنگیان حضور پیدا می‌کنند.

اما بیشترین مسافران و گردشگرانی که در این مدت تعطیلات نوروزی وارد استان اردبیل شدند از موزه‌ها و آب‌های گرم سرعین و مشگین‌شهر بازدید کردند و در این مدت بیش از 400 مورد بازدید نیز از تأسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان انجام شده تا بدون کمترین تخلف و سوءاستفاده ارائه خدمات به هموطنانمان انجام شود.

استان اردبیل به عنوان مقصد گردشگری دارای 110 چشمه معدنی آب گرم و سرد به عنوان سرزمین چشمه‌های بهشتی و ییلاق ایران معروف است که علاوه بر این جاذبه‌ها یک‌هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده با 11 موزه و همچنین 50 نوع تولید محصولات و صنایع دستی دارد که با داشتن 37 منطقه نمونه گردشگری و 52 روستای قابلیت تاریخی، طبیعی و هدف گردشگری، تله‌کابین حیران، پل معلق مشگین‌شهر، پیست اسکی آلوارس و ده‌ها جاذبه دیگر این روزها میزبان گردشگران است که پیش‌بینی می‌شود با مساعد شدن شرایط جوی طی روزهای آینده بر تعداد گردشگران و مسافران نوروزی افزوده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار