مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: بازارچه دست‌فروشان و نمایشگاه بهاره با ضعف نظارت همراه بود و ما موافق راه‌اندازی این دو بازارچه نبودیم.
کد خبر: ۲۰۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 21 March 2016

حسین نجف زاده در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر بهخبرنگار مهرگفت: وضعیت نظارت‌ها در بازارچه ساماندهی دست‌فروشان در بعثت مطلوب نبود.

وی افزود: از جمله در پی اعزام بازرس مشاهده شد که کالاهای قاچاق و تاریخ گذشته عرضه می‌شد و باوجوداینکه نفس این اقدام با هدف ساماندهی دست‌فروشان مناسب بود اما نظارت‌ها با ضعف همراه بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تأکید کرد: بازارچه بعثت توانست ۶۰ درصد از دست‌فروشان بازار و محوطه‌های مرکزی شهر را ساماندهی کند و در کاهش ترافیک تأثیرگذار بود.

نجف زاده افزود: بااین‌وجود نه در نمایشگاه بهاره و نه در بازارچه دست‌فروشان بازاریان شناخته شده مستقر نبودند و ما تأکید داشتیم وقتی وضعیت بازار دچار رکود است این بازارها راه‌اندازی نشود تا در آستانه عید بازار رونق پیدا کند.

وی متذکر شد: علاوه بر این نمایشگاه بهاره واقع در نمایشگاه بین‌المللی بدون مجوز برگزار شد و وضعیت نظارت بر آن نیز مطلوب نبود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تأکید دارد که در سال‌های آتی ضروری است برگزاری بازارچه‌هایی ازاین‌دست با نظارت بیشتر همراه شده و متناسب با نیازها و اقتضائات باشد.

بررسی ۴۹۰ فقره پرونده تخلف

وی همچنین به فعالیت طرح نظارت بر بازار از ۱۶ اسفندماه اشاره کرد و افزود: با تشکیل گشت‌های بازرسی تلفیقی از ادارات مختلف از جمله بازرگانی، صنعت و معدن، اصناف و ... تا حد قابل‌توجهی نظارت بر تخلفات بهبود یافته است.

به گفته نجف زاده نظارت‌ها طی مدت‌زمان ذکر شده بیشتر از کالاها و اصنافی بوده که بیشترین فعالیت را داشته‌اند و در پی بازرسی‌ها ۴۹۰ فقره پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات تشکیل شده و موردبررسی قرارگرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیشترین تخلفات بازار اردبیل در آستانه عید را عدم درج قیمت عنوان کرد و افزود: علاوه بر این تخلفات دیگری از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد: در حوزه بهداشت نزدیک به ۱۰۰ فقره پرونده بررسی شده و تلاش بر این بوده پرونده‌ها با فوریت موردبررسی قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار