نماینده مردم شرق هرمزگان خبر داد
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: دولت و مجلس در قالب لایحه بودجه سال آینده کشور به دنبال یافتن تدابیری برای رفع مشکل کمبود اعتبارات عمرانی کشور هستند.
کد خبر: ۱۹۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 14 March 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی دولت در سال آینده کمبود اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور است که دولت و مجلس به دنبال یافتن تدابیری برای رفع این مشکل هستند.
 
وی گفت: افت قیمت جهانی نفت سبب کاهش درآمدهای دولت شده است اما سعی دولت بر این بوده که بر اساس تاکیدات مجلس و تجارب گذشته نسبت به کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه اقدام کند.
 
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس افزود: درآمدهای مالیاتی بخش قابل توجهی از بودجه دولت را به خود اختصاص داده و سهم درآمدهای نفتی از کل بودجه به کمتر از 30 درصد رسیده است و این یک حسن برای بودجه سال آینده به حساب می‌آید.
 
هاشمی نخل ابراهیمی با اشاره به تلاش دولت و مجلس برای یافتن مجموعه راه‌حل‌هایی برای تامین اعتبار اجرای پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور و خروج کشور از رکود، خاطر نشان کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا در سال آینده 10 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه انتشار یابد.
 
وی عنوان کرد: صرفه‌جویی در پرداخت ماهانه یارانه‌ها با حذف برخی از گروه‌های پردرآمد جامعه و با رعایت اصول مالی از جمله دیگر تدابیر دولت و مجلس برای تامین بودجه لازم برای اداره کشور در سال آینده است که امیدواریم با طرح در جلسه علنی مجلس مورد تصویب قرار گیرد تا دولت بتواند بخشی از مشکلات مالی خود را نیز از این طریق برطرف کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای قانون جامع مالیاتی کشور از سال آینده، اظهار کرد: این قانون جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی را می‌گیرد و حاصل کار مشترک دولت و مجلس در قالب دو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس است که موجب عادلانه‌تر شدن دریافت مالیات در کشور شده و امکان تامین بخش بیشتری از بودجه دولت از طریق مالیات را فراهم می‌کند.
 
هاشمی نخل ابراهیمی تصریح کرد: قانون جامع مالیاتی کشور به دنبال تحمیل مالیات به اقشار مختلف جامعه نیست بلکه اجرای صحیح آن موجب جلوگیری از فرارهای مالیاتی شده و دریافت مالیات در کشور را بیش از هر زمان دیگری هدفمند و منظم می‌کند.
 
وی گفت: دولت برای تامین هزینه اداره کشور دقت نظر خاصی دارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور سعی در تدوین و تصویب بودجه‌ای عملیاتی برای سال آینده کشور دارد که در قالب آن بتوان بیشترین نظارت را با کمترین انحراف از قانون شاهد بود.
 
نماینده شرق هرمزگان تصریح کرد: در سال آینده مجموعه اقداماتی نیز برای تامین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات فرهنگیان سراسر کشور در نظر گرفته شده که امیدواریم از سوی دولت عملیاتی و به موقع اقدام شود.
 
وی به تصویب بودجه دو دوازدهم در هیات دولت برای اداره کشور تا ابتدای خردادماه سال آینده نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: مجلس به صورت سه شیفت در فروردین ماه و اردیبهشت‌ماه کار بررسی بودجه را ادامه خواهد داد تا زودتر از موعد مقرر شاهد تصویب قانون و ابلاغ آن به دولت باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار