از آنجا که فصل تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی از اواخر اسفند ماه شروع می شود، لذا این امکان برای گردشگران نوروزی وجود دارد که از این پدیده زیبای طبیعی از نزدیک دیدن کنند.
کد خبر: ۱۹۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 14 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری جزیره قشم تخم گذاری لاک پشت ها در سایت ساحلی روستای شیب دراز را جاذبه گردشگری طبیعی قشم عنوان کرد.                                                                                          

مسعود کرباسچی اظهار کرد: از آنجا که فصل تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی هر ساله از اواخر اسفند ماه شروع می شود، لذا این امکان برای گردشگران نوروزی وجود دارد که از این پدیده زیبای طبیعی از نزدیک دیدن کنند. 
                                         
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: هم اکنون سایت تخم گذاری ساحل روستای شیب دراز در راستای طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی توسط اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم و برخی بومیان داوطلب حفاظت می شود بنابراین گردشگران علاقه مند به طبیعت و دریا می توانند با ثبت نام برای حفاظت از تخم های لاک پشت های پوزه عقابی در قالب تورهای طبیعت گردی چند روزی را در ساحل شیب دراز اقامت
کنند.          
                                                                                                                                            
به گفته وی، تخم گذاری لاک پشت های عقابی همه ساله از اواخر اسفند ماه شروع می شود و تا پایان تیرماه سال بعد آن ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تاکید کرد: طی چند سال اخیر، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی به عنوان یکی از مهمترین مقاصد اصلی تورهای طبیعت گردی ورودی به جزیره قشم تبدیل شده است.  
                                                            
به گفته وی، علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران خارجی نیز از سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی دیدن می کنند.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی در قشم بیش از یک دهه است که آغاز شده است.  
                                         
                                                                                                    
وی با اشاره به موفقیت این طرح بزرگ محیط زیستی خاطرنشان ساخت: هم اکنون بومیان جزیره به خصوص ساکنان روستاهای ساحلی در حفاظت از لاک پشت هایی که برای تخم گذاری به سواحل جزیره می آیند، بسیار تلاش می کنند.   
                        
کرباسچی افزود: این طرح حفاظتی باعث رونق بیش از پیش اکوتوریسم در جزیره قشم شده است که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزیهای مناسب، شرایط را برای بهره برداری گردشگری از این سایت حفاظتی فراهم کنیم.       
        
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: علاوه بر سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، جاذبه های طبیعت گردی بسیاری در جزیره وجود دارند.   
                                                                                                                                                                                  
به گفته وی، غار نمکدان یکی از منحصر به فرد ترین آثار طبیعی جزیره قشم محسوب می شود که بدون شک هر گردشگر ورودی به جزیره از آن دیدن می کند.

کرباسچی همچنین تصریح کرد: جنگل های دریایی، جزایر ناز و آکواریوم طبیعی اطراف جزیره قشم از دیگر جاذبه های اکوتوریستی جزیره قشم محسوب می شود.
                                                                                                                            
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: سایت جهانی ژئوپارک قشم نیز همواره مورد توجه گردشگران ورودی به جزیره قشم قرار دارد.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به جزیره هنگام به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران ورودی به قشم اشاره کرد و گفت: وجود دسته ای دلفین های بینی بطری به تعداد زیاد در آبهای اطراف این جزیره باعث جذب گردشگران به هنگام شده و هیمن امر بر جاذبه های اکوتوریستی جزیره افزوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار