شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال آینده با همراهی شورای شهر، شهرداری بافت تاریخی و فرسوده را در اردبیل برای بها دادن به ساخت و سازها در این فضاها راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۱۹۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 13 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید خود از روند توسعه بافت فرسوده در اردبیل اظهار کرد: شهر اردبیل دارای 957 هکتار بافت فرسوده و 94 هکتار بافت تاریخی است.

وی تصریح کرد: 15 درصد مساحت شهر را بافت‌های فرسوده و تاریخی تشکیل می‌دهد که باید در احیا و بهسازی آن گام‌های اساسی را برداشت.

شهردار اردبیل گفت: بافت فرسوده وضعیتی است که بسته به نوع مصالح و استحکام بناها و قدمت ساختمان‌ها به وجود آمده و باید به عنوان بخشی ثابت از برنامه‌های توسعه شهری و اولویت اول در نوسازی و بهسازی مناطق شهری و روستایی مورد توجه قرار گیرد.

لطف‌اللهیان افزود: شهر اردبیل با توجه به قدمت تاریخی و باستانی، بافت فرسوده قابل توجهی دارد که برای سهولت زندگی شهری و بهسازی آن نیازمند ساماندهی هستیم.

وی حفظ معماری و اصالت این مناطق را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و ادامه داد: شهرداری تلاش می‌کند در کنار حفظ بافت و معماری این مناطق هویت و فرهنگ این مناطق را با حفظ ساکنان آن مورد صیانت قرار دهد که انتظار می‌رود در توانمندسازی این مناطق اقدام جدی انجام شود.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ علاوه بر تاریخی بودن شهر اردبیل، الحاق تدریجی روستاهای اطراف نیز به شهر اردبیل و قرار گرفتن این مناطق در زمره بافت فرسوده مساحت آن را افزایش داده است.

وی ضرورت احیا و بازسازی بافت فرسوده را یادآور شد و اضافه کرد: جدای از آن که برای جلوگیری از گسترش تبعات منفی بافت‌های فرسوده به سایر مناطق شهری باید با دقت نظر بیشتر بیندیشیم، اما باید به یاد داشته باشیم که معماری با ارزش باقی مانده از دوران گذشته در اردبیل و در بسیاری از محلات آن می‌تواند یک ظرفیت ویژه برای جذب گردشگران باشد.

شهردار اردبیل همچنین به بررسی لایحه بودجه 95 شهرداری در جلسات کارشناسی و کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم ظرف این هفته کلیات بودجه به تصویب رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

لطف‌اللهیان رقم بودجه پیشنهادی سال آینده را 296 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ بودجه سال 95 شهرداری نسبت به بودجه امسال حدود 38 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از کل بودجه تنها 110 میلیارد تومان جاری و مابقی عمرانی هستند، افزود: 37 درصد از بودجه سال 95 شهرداری اردبیل جاری و مابقی به کارهای عمرانی اختصاص یافته است.

لطف‌اللهیان ضرورت احیای بافت فرسوده و مرمت آثار تاریخی، جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، اختصاص چهار درصد بودجه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مقدم شمردن این توسعه را بر رونق فعالیت‌های عمرانی به همراه توسعه فضای سبز، بهبود عبور و مرور و حمل و نقل و احداث چندین پل غیرهمسطح را به همراه توسعه متوازن طرح‌ها و پروژه‌های متنوع عمرانی در سطح شهر از برنامه‌ها و رویکردهای جدی شهرداری در سال آینده اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار