معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 09 March 2016
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان خبر داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان؛ دکتر علیرضا امیری اظهار داشت: طرح نوروزی تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان کرمانشاه در راستای حفظ سلامت جامعه توسط دامپزشکی از تاریخ ۲۵ اسفند سال جاری لغایت ۱۵ فروردین سال آینده  به اجرا در می آید.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مصرف پروتئین خام دامی و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان هر ساله اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه قبل از فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی نظارت های خود را در قالب اکیپ های بهداشتی و بازرسی از اماکن تولید، استحصال، نگهداری و عرضه  فراورده های خام دامی تشدید می کند.

به گفته معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، ۲۱ تیم نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید تا عرضه فرآورده خام دامی که بیش از ۲ هزار مکان، شامل قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها و همچنین هتل ها، رستوران ها و کبابی ها هستند، نظارت می کنند.

امیری اضافه کرد: بازرسین بهداشتی دامپزشکی با رصد تمام جوانب بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی هر گونه تخلفی را بلافاصله در محل رسیدگی و با موارد تخلف برخورد قانونی می نمایند.

امیری به مصرف کنندگان توصیه نمود: گوشت مصرفی خود را صرفاً از مراکز عرضه معتبر و مجاز که تحت نظارت بهداشتی  دامپزشکی هستند تهیه و برای حفظ سلامت خود از خریدن گوشت کشتار غیر مجاز جداً خودداری نماید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، بیان داشت: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف در مراکز عرضه فراورده های خام دامی بود و بلافاصله تیم های بهداشتی خود را به محل اعزام می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار