همزمان با هفته منابع طبیعی صورت گرفت؛
به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، با هدف احیای باغ‌ های اصیل و سنتی محوطه مجموعه های تاریخی، کاشت نهال ‌های مثمر از محوطه مجموعه تاریخی بقعه شیخ جبرائیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 09 March 2016
به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، با هدف احیای باغ‌ های اصیل و سنتی محوطه مجموعه های تاریخی، کاشت نهال ‌های مثمر از محوطه مجموعه تاریخی بقعه شیخ جبرائیل آغاز شد.

تبدیل محوطه تاریخی شیخ حیدر کلخوران به باغ میوه مثمر

به گزارش تابناک اردبیل، همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم کاشت نهال ‌های مثمر با همکاری شهرداری و همت حوزه معاونت امور شهری و فضای سبز صبح امروز در محوطه مجموعه تاریخی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این مراسم با اشاره به برنامه شهرداری مبنی بر کاشت نهال های مثمر در تمامی محوطه مجموعه های تاریخی به منظور توسعه فضای سبز، اظهار داشت: در این راستا کاشت نهال های مثمر به عنوان گام نخست از مجموعه تاریخی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران آغاز شد.

کریم حاجی زاده حفاظت از مجموعه تاریخی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران را از این جهت که پدر خاندان صفوی در این مکان آرمیده‌ و مرکز اصلی رابطه نسلی و خانوادگی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی با امامان معصوم شیعه را مشخص می کند، بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: به همین منظور برای عملیات مرمت و احیای این مجموعه تاریخی یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در سال 95 پیش بینی شده است.

وی اختصاص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و احیای این مجموعه نفیس تاریخی با داشتن تزئینات معماری به عنوان شاخص ترین اثر هنرمندان تاریخ تمدن اسلام از جمله خط رضا عباسی، تزئینات روی گچ و نقاشی های بدنه بنا را بیش از پیش ضروری عنوان کرد و افزود: درحال حاضر استحکام بخشی اضطراری این بنا با وجود اعتبارات محدود آن انجام شده اما در طول تاریخ در معرض آسیب های سازه ای و تزئیناتی قرار گرفته و باید نسبت به مرمت آن اقدام شود.

این مقام مسئول از اختصاص اعتباری محدود در حدود 19 میلیون تومان از محل 50 میلیون تومان اعتبار مصوب این مجموعه تاریخی سه هکتاری در سال جاری خبر داد و گفت: امیدوار هستیم توجه ویژه ای در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال 95 نسبت به تأمین اعتبارات لازم و ضروری این اداره کل به منظور حفظ و حراست از هویت ملی کشورمان شود.

حاجی زاده در ادامه، نخست به عنوان یک شهروند و سپس در جایگاه مدیر اجرایی سازمان دولتی از همکاری و عنایت شهرداری استان مبنی بر آغاز احیای باغ های اصیل و سنتی و توسعه فضای سبز در محوطه مجموعه های تاریخی تشکر و قدردانی کرد و برای تداوم و افزایش این همکاری و تعامل بین سازمانی در جهت توسعه استان اظهار امیدواری کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار