در حاشیه خبرهای نصف جهان؛
تابناک:در ایام انتخابات همه انگشتان اتهام به شوی شورای نگهبان نشانه می‌رود، در حالی که بیشتری تأثیر را این سیاه‌چاله‌ها تحقیقاتی و اطلاعاتی دارند که با توجه به نبود دادگاه انتخاباتی، امکان دفاع برای داوطلب رد صلاحیت شده وجود ندارد.
کد خبر: ۱۹۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 08 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، همه آنچه که درخبرها تیتر می شود، تمام بخش مهم خبر نیست و در میان خبرها گاه مطالبی عنوان می شود که قابلیت پرداخت مجزا و تبدیل شدن به یک تیتر درشت را دارند.

آنچه قرار است در حاشیه خبرهای نصف جهان تابنک بدان بپردازد، از همین دست خبرهای گم شده در میانه خبرها است.

قهوه‌هایی که به مصرف شیشه تشویق می‌کند!

محمدی، مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان، با اشاره به اینکه با توجه به درآمد خوب، قهوه‌فروشی‌ها رشد قارچ گونه در شهر دارند و قاچاق قهوه نیز بسیار زیاد است، ابراز داشت: باید به این نکته توجه داشته باشید که قهوه سبز تبلیغی در ماهواره مضر و محرک است و افراد را تحریک به مصرف شیشه و مواد مخدر می‌کند و مصرف زیاد آن حتی منجر به جنون می‌شود که تاکنون دو تن از این نوع قهوه را کشف کرده‌ایم.

وی گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی سوپر مواد غذایی، لبنیات‌فروشی و غیره داریم که ۹۰ درصد آنها دارای کالاهای قاچاق از جمله آدامس‌های غیرمجاز خارجی دارای الکل و مواد مضر هستند.

وی با اشاره به کشف اسلحه‌های تقلبی و رسانه‌ای نکردن موضوع در ایام نزدیک به انتخابات گفت: چند روز مانده به انتخابات ۵۵ قبضه سلاح کمری تقلبی دارای گلنگدن، چخماخ و غلاف کاملا مشابه اسلحه واقعی در یک باربری کشف شد که با توجه به سوءاستفاده‌های احتمالی می‌توانست بسیار خطرناک باشد.

آرانی: ردصلاحیتم آرا کاشان را کم کرد

نماینده مردم کاشان، آران‌ و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با حمایت از اظهارات و مواضع ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان درباره لزوم ارائه طرح قانون جامع انتخابات و تصویب آن، ادامه داد: آقای ابراهیمیان از خلاءها و نقایصی در قانون انتخابات پرده برداشت که من این نقص‌ها را به سیاه‌چاله تعبیر می‌کنم که توانسته بسیاری را از جمله فرزندان انقلاب را دچار مشکل کند.

او اضافه کرد: در ایام انتخابات همه انگشتان اتهام به شوی شورای نگهبان نشانه می‌رود، در حالی که بیشتری تأثیر را این سیاه‌چاله‌ها تحقیقاتی و اطلاعاتی دارند که با توجه به نبود دادگاه انتخاباتی، امکان دفاع برای داوطلب رد صلاحیت شده وجود ندارد، این نقص قانون انتخابات از امام جمعه محترمی که هفت سال در اسارت بوده و علیرغم قبولی در خبرگان رهبری، مجددا رد صلاحیت می‌شود و هفت دقیقه فرصت دفاع پیدا نمی‌کند.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد:‌ اگرچه ردصلاحیتم کردند و در آرای حوزه انتخابیه‌ام بسیار اثر منفی گذاشت و برای اولین بار کاشان و آران و بیدگل با کاهش شدید آرا و معنادار مشارکت در انتخابات که موجب کاهش ۳۲ درصدی در آران و بیدگل و ۲۰ درصدی کاشان نسبت به سال ۹۲ صورت گرفت و شهر کاشان در این دوره با آرای باطله بی‌سابقه‌ای از مشروطه تاکنون مواجه شد که بر این اساس ۱۹ هزار رأی به صندوق ریخته شد که عمدتاً به نام من بود، لذا ردصلاحیت نماینده مجلس را باید در زندگی خصوصی یا در دوران نمایندگی‌اش جستجو کرد.

زاینده رود باز است اما آب کم است!

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، جاری بودن رودخانه زاینده رود در روزهای پایانی سال را دلیل بر عدم بحران کم آبی در اصفهان ندانست و تصریح کرد : در روزهای پایانی سال به جهت کشت بهاره کشاورزان و معیشت آنها رودخانه زاینده رود جاری گردید . این درحالیست که جاری بودن آب در بستر زاینده رود به مثابه وفور آب نمی باشد بلکه موارد ذکر شده دلیل بر این امر بوده پس می طلبد مردم به توصیه هایی که شرکت آبفا استان اصفهان که در قالب گزارش های گوناگون که با رسانه های مکتوب ، سایبری و رسانه ملی داشته توجه نمایند و با بکارگیری این توصیه ها از وقوع تبعات بحران کم آبی در استان اصفهان جلوگیری به عمل آورند.

پیاز اشک بازار را در آورد!

ناصر اطرج، رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت برخی از اقلام میوه و تره‌بار مانند پیاز و نارنگی بالا است، خاطرنشان کرد: نوسان قیمت پیاز 2 علت دارد و علت اصلی آن این است که سال گذشته پیاز بسیاری تولید شد و برخی از مزرعه‌داران ضرر کردند به همین دلیل سطح کشت پیاز امسال بین 20 تا 30 کاهش یافت.

وی تصریح کرد: دومین دلیل گرانی پیاز صادرات بی‌رویه است که هرچند روز یک‌بار پیازها برای صادرات خریداری می‌شود که سبب داغ شدن بازار شهرستان‌ها شده و برهمین اساس قیمت افزایش می‌یابد و این مسئله تنها در اصفهان نبوده و در همه کشور به این‌گونه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
م ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
اتفاقا در کاشان نماینده منتخب با اختلاف قاطع (15000 راِی) به پیروزی رسید وادعای ایشان کاملا بی اساس است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار