تابناک: مدیر گروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان گفت: مدیریت غیر تخصصی در شهر اصفهان سالانه میلیاردها تومان ضرر به بدنه این شهر وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، محمود قلعه‌نویی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم رعایت خط آسمان در شهر اصفهان اظهار داشت: این پدیده طی سال‌‌های گذشته منجر به افزایش ارتفاع ساختمان‌ها و در نهایت مخدوش کردن چهره بصری شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان‌هایی از جمله مجموعه ساختمان‌ها سپهر و ساختمان‌های اطراف کوه صفه منظر طبیعی شهر را دچار مشکل کرده‌اند، ادامه داد: در این راستا برخی از ساختمان‌های موجود در شهر اصفهان نیز چهره بصری اماکن تاریخی شهر اصفهان را نیز دچار مشکل کرده‌اند که نمونه بارز آن را می‌توان ساختمان جهان نما عنوان کرد که حریم بصری میدان نقش جهان را دچار مشکل کرده است.

جای خالی طرح جامع منظر شهری در سند طراحی شهر اصفهان

مدیرگروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به جای خالی طرح جامع منظر شهری در سند طراحی شهر اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه باید یادآور شوم که مسئولان شهرداری باید به این امر توجه داشته باشند و این طرح جامع را تدوین کنند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر عدم رعایت خط آسمان در شهر اصفهان بر روی فعالیت‌های زیست محیطی نیز ابراز داشت: عدم رعایت خط آسمان در ساخت و سازهای شهر اصفهان موجب افزایش ارتفاعات و تراکم به ویژه در حاشیه این شهر شده است که این امر عدم جابجایی مناسب هوا و در نهایت تجمیع آلودگی‌ها و گرمای زیاد در سطح شهر را به همراه دارد.

قلعه نویی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌ منظر شهری در شهرداری اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت این کمیته موردی و هر چند وقت یکبار تشکیل می‌شود و این در حالی است که افرادی که در این کمیته فعالیت دارند به صورت سلیقه‌ای و با فاصله از قوانین اظهار نظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح مهندسی معماری در شهرداری اصفهان نیازمند سند جامع‌تری است، افزود: نظارت بر طرح‌های مهندسی ساختمان در شهر اصفهان غیر تخصصی است و در این زمینه افرادی در حال حاضر تصمیم‌گیری و مدیریت می‌کنند که متخصص نیستند.

انتقاد از عدم انجام پژوهش در توسعه ساخت و سازها در شهر اصفهان

مدیرگروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان با انتقاد از عدم انجام پژوهش در توسعه ساخت و سازها در شهر اصفهان اظهار داشت: میلیاردها تومان برای ساخت و ساز در شهر اصفهان هزینه می‌شود و این در حالی است که بسیاری از این پروژه‌ها به مشکلات اساسی برخورد می‌کنند و این در حالی است که اگر مبلغی برای کارهای پژوهشی قبل از اجرای پروژه‌ها هزینه شود ضرر و زیان کمتری به شهر وارد خواهد شد.

وی ساخت شهرک‌های مختلف در اطراف شهر اصفهان از جمله شهرک سلامت، شهرک نمایشگاهی، شهرک مبل، شهرک طلا و دیگر شهرک‌هایی را که قرار است راه اندازی شوند را تکرار اشتباه و روش منسوخ شده غربی‌ها طی سالیان دور دانست و ابراز داشت: نفس راه اندازی این شهرک‌ها با توجه به معضلاتی که در آینده ایجاد خواهند کرد اشتباه است.

قلعه نویی با بیان اینکه تجمیع خدمات در یک محل برای شهروندان مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت: چنانچه تمام شهروندان برای استفاده از خدمات درمانی بخواهند به یک محل مراجعه کنند مشکلات زیادی را در مباحث ترافیکی و غیره ایجاد خواهد کرد.

وی راه اندازی شهرک سلامت برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر اصفهان را خط کشیدن روی صورت مساله دانست و ابراز داشت: متاسفانه ضعف عدم وجود تخصص در مدیریت شهر اصفهان هزینه‌های زیادی را به این شهر وارد می‌کند و این امر باید اصلاح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار