فرماندار بندرلنگه گفت: برای تقویت دوستی و روابط هر چه بهتر ما با کشور فیلیپین، پیشنهاد خواهرخواندگی بندرلنگه را با یکی از بنادر آن کشور داده شد.
کد خبر: ۱۹۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 05 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل پاسلار در خصوص هدف از دیدار یک روزه سفیر فیلیپین از بندرلنگه اظهار داشت: پتانسیل‌های بزرگ و موجود در زمینه‌های دریایی، بندری و توریستی در بندرلنگه وجود دارد و ما بر آن شدیم با دعوت از سفیر کشور فیلیپین زمینه ورود سرمایه‌گذاران فیلیپینی در این منطقه فراهم شود.
 
وی افزود: از دیگر برنامه‌های این سفر، معرفی ظرفیت‌های بندری و توان منطقه در حمل‌ونقل دریایی و ترانزیتی به طرف مقابل است که هرچه سریعتر در دوره پسابرجام با حمایت‌های استانداری هرمزگان و دولت تدبیر و امید، این مبادلات به سرانجام برسد.
 
فرماندار بندرلنگه عنوان کرد: ما نیز باید از ظرفیت‌های کشور فیلیپین استفاده کنیم. با توجه به اینکه ما در کریدور جنوب به شمال قرار داریم و مسیر ترانزیتی به کشورهای تاجیکستان و ازبکستان از بندرلنگه صورت می‌گیرد و بیشترین آمار را در این زمینه یدک می‌کشد و حتی بندرلنگه قادر است یک بال پشتیبان برای بندر شهید رجایی محسوب شود.
 
پاسلار در ادامه گفت: آن چیزی که نیاز مردم منطقه است و باید به آن پرداخته شود، بحث فعال‌سازی بیش از پیش گمرک از حیث صادرات و واردات و ایجاد ساحل گردشگری برای کمک به رونق اقتصادی است که در دوران پسابرجام به موفقیت‌هایی در این خصوص می‌توان دست یافت.
 
وی در پایان یادآور شد: برای تقویت دوستی و روابط هر چه بهتر ما با کشور فیلیپین، پیشنهاد خواهرخواندگی بندرلنگه را با یکی از بنادر آن کشور داده شد که مورد استقبال سفیر فیلیپین قرار گرفت و قول بررسی همکاری را در این زمینه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار