سفیر کشور فیلیپین با اشاره به اینکه در بیش از 60 درصد کشتی‌های شناور دنیا از فیلپینی‌ها استفاده می‌شود و مردم این کشور تجربه بالایی در زمینه کشتیرانی و دریانوردی دارند، گفت: آمادگی آن نیز هست که این تجربیات در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد و از تجربیات هم استفاده کنند.
کد خبر: ۱۹۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 05 March 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، با لغو تحریم‌ها بر علیه کشورمان، بسیاری از کشورهای جهان به دنبال یافتن راهی برای ورود به بازار ایران هستند.

بازار جدید میوه‌های استوایی در کشورمان که گاها به صورت قاچاق وارد کشور می شود، انگیزه‌ای شده تا سفیر فیلیپین به دنبال رایزنی با مقامات اقتصادی و بندری کشورمان برای صادرات این میوه به ایران باشد.

"ادوارد وراموس مینیز" سفیر کشور فیلیپین در ایران، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه، با قدردانی از فرماندار و دیگر مسئولین بندرلنگه به جهت مهمان‌نوازی اظهار داشت: چند ساعت پیش به یاد آوردم که بندرلنگه در گذشته، همان بندر مروارید در خلیج فارس نیز بوده و مفتخرم که امروز در بندر مروارید سابق هستم و کشور فیلیپین هم به عنوان مروارید خاور دور لقب گرفته‌ است که این خود شباهت‌هایی میان دو بندر است.
 
وی افزود: با توجه به پیشنهاد فرماندار بندرلنگه و اینکه فیلیپین بنادر زیادی را در خود جای داده است، خواهرخواندگی یکی از بنادرمان را به جهت تحکیم روابط و دوستی‌های تجاری بعد از بررسی، پایه‌گذاری خواهیم کرد.
 
سفیر کشور فیلیپین عنوان کرد: دو میلیون از مردمان کشور فیلیپین در حاشیه خلیج فارس اقامت دارند و 750 هزار نفر از آنان در امارات متحد عربی مستقر هستند و از این تعداد 55هزار نفر هر ساله به قصد تمدید ویزای خود به جزیره کیش سفر می‌کنند و ما می‌توانیم بندرلنگه را با در نظر گرفتن منافع مشترک برای حضور تبعه فیلیپینی در نظر بگیریم.
 
"ادوارد وراموس مینیز" با اشاره به واردات سالیانه موز به ارزش 750 میلیون دلار به ایران، پیشنهاد داد: ما می‌توانیم علاوه بر موز انواع میوه‌های استوایی مانند آناناس و نارگیل را در سبد تجاری قرار دهیم و از ایران هم میوه‌هایی را وارد کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه به غیر از سفارت کشور فیلیپین مسئولیت سفارت ازبکستان و ترکمنستان نیز به عهده‌اش است، بیان داشت: با توضیحات مسئولین گمرک بندرلنگه مبنی بر واردات از این بندر، ما قادر هستیم محصولات صنعتی از قبیل ماشین‌آلات کشاورزی را نیز وارد کنیم.
 
سفیر کشور فیلیپین گفت: در زمینه صنعت ماهیگیری و پرورش آبزیان معتقدیم که ماهی‌های خوبی از این بندر صادر می‌شود و شما می‌توانید با کشور پرجمعیت فیلیپین در این زمینه نیز مبادلاتی داشته باشید.
 
"مینیز" در پایان با اشاره به اینکه در بیش از 60 درصد کشتی‌های شناور دنیا از کاپیتان گرفته تا خدمه از فیلپینی‌ها استفاده می‌شود و مردم این کشور تجربه بالایی در زمینه کشتیرانی و دریانوردی دارند، آمادگی آن نیز هست که این تجربیات در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد و از تجربیات هم استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار