مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: انتقال آب شور پشت سد گتوند به خلیج فارس با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.
کد خبر: ۱۸۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 24 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید محمدرضا رضا زاده افزود: بخشی از آب شوراز طریق لوله به طول 250 کیلومتر به بندر امام در جنوب خوزستان انتقال یافته تا مورد استفاده واحدهای پتروشیمی ماهشهر قرار گیرد.
 
وی گفت: تخلیه آب شور به خور ابوموسی و خلیج فارس باید با رعایت مسایل زیست محیطی نیز انجام شود که تاکنون مجوزی در این ارتباط از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه گفت: موضوع انتقال آب شور سد گتوند به حوضچه های تبخیر آب در ماهشهر و استحصال نمک از آن در دست مطالعه است ولی براساس مطالعات دانشگاه تهران انتقال آب شور به نواحی ساحلی خوزستان بهترین گزینه برای طرح علاج بخشی سد گتوند هستند.

دریاچه سد گتوند در شمال خوزستان با توده نمکی به میزان 12میلیون تن برخورد کرده که فرایند آن سرازیر شدن نمک به دشت خوزستان است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان سهم شوری آب کارون از سد گتوند را 25 درصد اعلام کرده بود. 

سد گتوند با ظرفیت ذخیره سازی پنج میلیارد متر مکعب چهارسال پیش آبگیری آن شروع شده بود ولی همواره شوری آب آن یکی از بحث انگیزترین موضوع بین کارشناسان محیط زیست و کشاورزی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار