اظهارات قابل تامل عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
به گفته حقیقت پور عضو مجمع نمایندگان استان ، مکان یابی پروژه میلیاردی راه آهن اردبیل سیاسی و نامناسب بوده است و به دلیل رانش پذیر بودن زمین و ریزش دایمی کوهها در این مسیر صعب العبور، در صورت حرکت قطار به هزاران "ریز علی خواجوی ها" نیاز خواهیم داشت!
کد خبر: ۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ 31 January 2015

انتخاب مسیر راه آهن اردبیل از ابتدا اشتباه بوده است و این ادامه این پروژه به دلایلی مانند رانش پذیر بودن زمین و ریزش دایمی کوههای صعب العبور باید متوقف شود.

به گزارش تابناک اردبیل، منصور حقیقت پور نماینده اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب در نشست با خبرنگاران گفت: تاکنون بالغ بر400 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و در حال حاضر بیش از 50 درصد پروژه در مسیرهای صعب العبور کوهستانی باقیمانده است که نیاز به احداث 4.6 کیلومتر پل و 23 کیلومتر تونل دارد که با رقم کنونی حداقل یکهزار میلیارد تومان خرج برمی دارد.

حقیقت پور کل بودجه اختصاص یافته برای پروژه راه آهن اردبیل در سالجاری را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و با توجه به پرخرج و بدمسیر بودن این پروژه و کمبودهای مالی دولت ، بهره برداری از راه آهن اردبیل سالهای سال طول خواهد کشید.

استاندار اسبق اردبیل با خاطرنشان کردن دوباره وضعیت زمین در مسیر راه آهن اردبیل تصریح کرد: اگر تاریخ می خواندیم هیچ وقت راه آهن اردبیل را از این مسیر به میانه متصل نمی کردیم چرا که داستان واقعی ریزعلی خواجوی در همان مسیر جغرافیایی اتفاق افتاده است و حتی اگر راه آهن اردبیل افتتاح شود حوادث سخت و بدی در پیش است با این تفاوت که به جای یک ریز علی خواجوی ، در این مسیر به هزاران ریز عالی خواجوی نیاز داریم!

حقیقت پور ادامه داد: همین حالا هم برخی از تونل های احداث شده این مسیر ریزش کرده است و در برخی مسیرها سطح ایجاد شده برای ریل گذاری از حالت اولیه منحرف شده است و مسیر این چنینی برای حرکت قطار در خط آهن بسیار خطرناک خواهد بود.

خبرنگار تابناک اردبیل از حقیقت پور پرسید چرا در زمان استانداری خود در دولت احمدی نژاد که هنوز این طرح در مراحل آغازین خود بود و بودجه کمتری برای آن هزینه شده بود این موضوع را مطرح نکردید و به عنوان مدیر ارشد استان جلوی اجرای طرح را نگرفتید؟

حقیقت پور پس از کمی مکث پاسخ داد: آن زمان در موقعیت کنونی نبودم و اطلاع کافی از شرایط و جغرافیای محل اجرای پروژه نداشتم اما اکنون که به عنوان نماینده مجلس بر روی طرح تحقیق و تمرکز کرده ام باید واقعیت را به مردم بگویم.

وی اضافه کرد: توقف ادامه پروژه راه آهن اردبیل در مسیر کنونی به یک تصمیم شجاعانه نیاز دارد و نباید وعده اشتباه به مردم بدهیم و من همین جا اعلام می کنم بجای مطالعات فنی ،گرایشات سیاسی در انتخاب مسیر راه آهن دخیل بوده و مکان یابی آن بسیار بدتر از مکان یابی فرودگاه اردبیل بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار