طرح ملی داناب(طرح دانش آموزی نجات آب) با مشارکت 500دانش آموزهرمزگانی در767مدرسه استان هرمزگان آغازشد.
کد خبر: ۱۸۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 21 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درآیین افتتاح این طرح گفت: این طرح با مشارکت شرکت آب منطقه ای، جهاد دانشگاهی توسط آموزش و پرورش هرمزگان باهدف آموزش و فرهنگ سازي درجامعه دانش آموزان و انتقال اين آموزش ها به خانواده هااجرایی می شود.
 
علی کرمپور مدرسه را ام المعارف و کانون فرهنگ سازی عنوان کرد و بیان داشت:قطعا اگرخواهان نشریک فضیلت هستیم باید آن را به دونهاد خانواده و مدرسه  بسپاریم که دریک فرایند همسو،با پیوند این دو،انتقال مفاهیم و فرهنگ سازی به بهترین شکل انجام پذیرد .
 
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛در واقع هر خوبی اگرمی خواهد به فرهنگ عمومی تبدیل شود باید به مدرسه بیاید چرا که دونهاد خانه و مدرسه که دانش آموز در آن حضوردارد شاکله یک جامعه را تشکیل می دهد و گستردگی آن برهمگان روشن است.
 
وی درادامه با اشاره به خشکسالی های دو دهه اخیر و کاهش نزولات جوی و همچنین افزایش برداشت ازمنابع آبی استان ، گفت: بنابراعلام شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی منابع آبی ،از84دشت استان 39دشت ممنوعه و بحرانی است که نشان می دهد باید درفرهنگ استفاده صحیح ازمنابع آبی ازهمه ظرفیت ها استفاده کنیم.
 
کرمپورآگاه سازی دانش آموزان درخصوص منابع و مصارف وراهکارهای مصرف بهینه و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف آب را از جمله اهداف طرح ملی دانش آموزی نجات آب عنوان کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: با آموزش معلمان، درهرمدرسه یک سفیر و مبلغ طرح داناب، آموزش دانش آموزان و توسعه و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی را برعهده داردکه در کنار آن دانش آموزان نیزبا شرکت در مسابقات فرهنگی هنری از جمله ؛کاریکاتور، شعر،فیلم کوتاه ، عکس، مقاله ، ماکتو... تا پایان سال تحصیل دراین طرح مشارکت دارند.
 
کرمپور در پایان از همراهی ، حمایت و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای و جهاد دانشگاهی استان در اجرای مطلوب طرح قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار