استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارزیابی های زیست محیطی در ساخت قطب سوم پتروشیمی کشور در سواحل مکران لحاظ شده است.
کد خبر: ۱۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 17 February 2016

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارزیابی های زیست محیطی در ساخت قطب سوم پتروشیمی کشور در سواحل مکران لحاظ شده است.

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از ایسنا علی اوسط هاشمی در جلسه مدیران استان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در چابهار اظهار کرد: به یقین مسائل زیست محیطی در ساخت پتروشیمی چابهار لحاظ شده و لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت در سواحل مکران، توسعه صنعت سبز است، افزود: امروز خسارات ناشی از عدم توجه به مسائل زیست محیطی در گذشته، متوجه صنایع شده است که ما باید با آینده نگری و توجه کارشناسی، از وقوع دوباره همین خسارات در چابهار جلوگیری کنیم.

هاشمی در مورد ارزیابی های زیست محیطی برای احداث مجتمع پتروشیمی چابهار عنوان کرد: مسائل زیست محیطی این طرح به لحاظ کارشناسی و زیست محیطی با مشورت کارشناسان خبره ارزیابی شده تا هیچ مشکلی در منطقه به وجود نیاید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه به آینده باید روشن بوده و نباید این نگاه محدود باشد، در همین رابطه، توسعه سواحل مکران پشتوانه آینده نگری دارد و باید بلند مدت به آن نگریست.

این مسئول با بیان اینکه نگاه کوتاه مدت و محدود، توسعه منطقه را از حرکت باز می دارد، افزود: نگاه دولت به سواحل مکران، نگاه بلند است و ورود سرمایه گذاران زیاد در این مدت گواهی بر این صحبت است.

هاشمی با اشاره بر اینکه سیستان و بلوچستان باید به صورت ملی دیده شود، گفت: روشن شدن چراغ صنعت در منطقه به معنای روشن شدن چراغ دل های مردم است.

وی گفت: سواحل مکران و چابهار امروز به دروازه ورود سرمایه گذاران، صنعت گران و گردشگران تبدیل شده است و این منطقه آینده ای روشن و توسعه ای بلند مدت خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توسعه بندر چابهار خود نمونه واقعی از توجه ویژه دولت به این منطقه است چرا که دولت رویکرد توسعه نگرانه به چابهار دارد و ما از سرمایه گذاری در این منطقه استقبال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار