امنيت داخلي استان مرهون تلاش شبانه روزي مرزبانان و عشایر غیور است
استاندار خراسان جنوبی: تقویت سخت افزاری و نرم افزاری مرزبانی استان بطور جدی در دستور کار قرار گرفته است/ فرمانده مرزبانی استان: از اول سال 60 هزار عملیات انتظامی در مرزهای خراسان جنوبی اجرا شده است
کد خبر: ۱۸۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 17 February 2016

استاندار خراسان جنوبی از پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان به مرزبانی استان خبر داد و گفت: تقویت سخت افزاری و نرم افزاری مرزبانی استان در دستور کار جدی ما می باشد.

خدمتگزار در همایش فرماندهان پاسگاه‌ها، گروهان‌های مرزی و یگان‌های تکاوری فرماندهی مرزبانی استان اظهار کرد: حفظ و حراست از مرز‌ها در متون دینی و اسلامی مورد تأکید و توجه ویژه قرار گرفته است، و این امر بیانگر حساسیت و اهمیتی است که موضوع مرز در دیدگاه اسلامی ما دارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است افزود: در واقع امنیت داخلی که امروز در استان وجود، مرزنشینان غیور است.

خدمتگزار به تاریخچه مرزبانی در ایران اشاره کرد و افزود: از‌‌ همان ابتدا عشایر و مرزنشینان به عنوان مرزبانانی غیور و هوشیار، مسئولیت زیادی در حراست از کیان ایران بر عهده داشته و امروز نیز نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

استاندار با بیان اینکه هر روز ارتباط بین مرزبانان و مرزنشینان باید نسبت به قبل تقویت شود، گفت: در دو سال اخیر تلاش‌های خوبی برای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان به انجام رسیده تا بتوانیم ضمن تثبیت جمعیت در نقاط مرزی به حفظ و تقویت امنیت در استان نیز کمک کرده باشیم.

خدمتگزار به اخذ مجوز فروش سوخت ویژه مرزنشینان اشاره و عنوان کرد: تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان سود از محل فروش سوخت حاصل شده است که در یک برنامه زمان بندی مشخص بین واجدان شرایط در مرز‌ها توزیع خواهد شد.

۲ میلیارد تومان اعتبار به مرزبانی خراسان جنوبی اختصاص یافت

وی با بیان اینکه تاکنون خراسان جنوبی شهدای زیادی را در زمینه امنیت و حفاظت از مرز‌ها تقدیم کشور و انقلاب کرده است،گفت: امروز کوچک‌ترین مشکل یا معضل امنیتی در مرزهای استان وجود ندارد اما لازمه تداوم این وضعیت حفظ هوشیاری و آمادگی در تمامی اوقات شبانه روز و در تمامی نقاط مرزی است.

خدمتگزار، با اشاره به اينكه در سال جاري بالغ بر ۲ميليارد تومان در بخش هاي مختلف به مرزباني استان پرداخت شده است، گفت: در بعد سخت و نرم افزاري در سال آينده مرزباني را تقويت خواهيم كرد.

استاندار با بیان اینکه تقویت مرزبانی به معنای تقویت امنیت در استان است، گفت: به هر میزان که مرزبانی و نیروهای ذیربط تقویت شوند به‌‌ همان میزان از هزینه‌های امنیتی کاسته خواهد شد.

یک میلیارد و نیم سود فروش سوخت، بین واجدان شرایط در مرز‌های خراسان جنوبی توزیع می شود

60 هزار عملیات انتظامی در مرزهای خراسان جنوبی

سرهنگ مسروری فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی نیز در این همایش از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزهای استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هزار مورد عملیات انتظامی در مرزهای خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی همچنین از اجرای ۲۱ مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال در مرزها خبرداد و افزود: میزان کشفیات مواد مخدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به اجرای56 مورد طرح مردم یاری در نقاط مرزی و خدمات‌رسانی به مرزنشینان عنوان کرد: در این مدت ۱۲۶ دوره آموزش همگانی برای مرزنشینان به‌منظور آشنایی با قوانین و مقررات مرزی برگزارشده است.

به گفته مسروری: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ فعالیت فرهنگی ورزشی بومی برای جوانان در شهرها و روستاهای مرزی استان برگزارشده است.

وی به صدور ۶۰۰ کارت تردد مرزی برای مدیران و سازمان‌های مرتبط با مرز در این مدت اشاره و گفت: این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی استان طی این مدت همکاری و مشارکت زیادی با ۲۶ سازمان مرتبط با مرز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در مرز انجام داده و در این مدت ۱۲ مورد مجوز بهره‌برداری از معادن واقع در مرز صادرشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار