معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: سند آمایش سرزمینی نیمی از استانهای کشور تدوین شده و مابقی نیز در حال تدوین است.
کد خبر: ۱۸۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 16 February 2016
معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: سند آمایش سرزمینی نیمی از استانهای کشور تدوین شده و مابقی نیز در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا رحمت نیار در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان پاوه افزود: استان کرمانشاه جزو نیمه دوم استان های کشور است که سند آمایش سرزمینی آن در حال تدوین است.

وی اظهار کرد: برنامه آمایش سرزمین براساس هشت اصل که مهمترین آن ها امنیت، کارایی اقتصادی و توسعه روستایی و فقرزدایی است تدوین می شود.

معاون امور آمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: با توجه به اصل امنیت ما نگاه ویژه ای به آمایش مناطق مرزی داریم که خوشبختانه در سال 90 مصوبه ای از شورای امنیت ملی به دولت در این زمینه داده شد که آمایش مناطق مرزی سندش تدوین بشود.

رحت نیا افزود: ما در این راستا شهرستانهای مرزی را مورد بازدید قرار می دهیم و نظرات مسئولان شهرستانی و استانی را جمع بندی و به عنوان سند آمایش تدوین خواهیم کرد.

وی با اشاره به پتانسیلهای پاوه در زمینه گردشگری، منابع ملی و منابع آب و بازارچه های مرزی و قابلیت های کشاورزی و باغداری گفت: متأسفانه تاکنون قدمهای خوبی در راستای توسعه این شهرستان با وجود این ظرفیتها برداشته نشده که امیدواریم با اجرای زیرساختهای آن و ورود بخش خصوصی گام های ارزنده ای در راستای توسعه این منطقه برداشته شود.

فرماندار پاوه در این نشست توسعه هر منطقه را شناسایی پتانسیلها و ظرفیت های موجود آن منطقه دانست و افزود: ظرفیت این شهرستان برای توسعه در گردشگری، تجارت و کشاورزی و حوزه باغداری، دامداری و شیلات است.

پرویز ایده پور توسعه راه های ارتباطی و اجرای کمربندی شهر پاوه، توسعه و اجرای طرح جامع بازارچه مرزی شوشمی، تمرکز بر استفاده از ظرفیت اشتغالزایی و گردشگری، صدور مجوز بازسازی روستاهای خالی از سکنه مرزی، توسعه صنایع دستی، افزایش سهم اعتبارات عمرانی، حذف و کاهش حریم تأسیساتی و رفع مشکلات حقوقی اراضی منابع طبیعی که از موانع اصلی ایجاد اشتغال در این شهرستان است را از مهمترین عوامل ارتقا و توسعه پاوه عنوان کرد.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار