فرماندار پارس آباد (مغان) از افتتاح 40 پروژه عمرانی و زیربنایی به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 08 February 2016

مهدی احمدی یکشنبه شب در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل، اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه ها را 160 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با اشاره به وجود 234 روستا در این شهرستان تشریح کرد: 70 روستا در طرح توسعه هستند که گازرسانی به 22 روستا به بهره برداری رسیده و تلاش ها بر این است تا پایان سال 1395 همه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.
فرماندار پارس آباد افزود: در زمینه تناوب و شدت برق این شهرستان با مشکلاتی روبرو بود که با توجه به برنامه ریزی ها و اعتبارهای اختصاص یافته، مشکل ضعف برق شهری برطرف شده و در همین راستا 6 پروژه برق رسانی و تقویت برق نیز به اتمام رسیده است.
او بیان کرد: مدیریت شهری دچار مشکلات بسیاری بود که رفع آنها زمان بر است اما با وجود این امر و همچنین محدودیت های مالی، 13 پروژه شهری به اجرا درآمد.
احمدی ادامه داد: اجرای پیاده رو، روکش آسفالت، احداث پارک، پل، زیرسازی و کانال گذاری از جمله پروژه های شهرداری هستند.
وی همچنین گفت: چهار پروژه اخحداث و توسعه شبکه فاضلاب شهری نیز اجرا و مشکلاتی که در زمینه فشار آب وجود داشت، تا حدودی برطرف شده است.
فرماندار پارس آباد همچنین از بهره برداری از 2 جایگاه بنزین و گاز، سه پروژه مدیریت منابع آب کشاورزی، سه طرح بهزیستی، هشت طرح روستایی و احداث پاسگاه محیط بانی به مناسبت دهه فجر خبر داد.
او همچنین با اشاره به پروژه های راکد و با سرعت پیشرفت اندک در زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید گفت: تحرک بخشی به این پروژه ها اولویت بود که با سفر دکتر روحانی به استان اردبیل در سال گذشته اعتبار مناسبی برای راه اندازی و تکمیل آنها اختصاص یافت.
احمدی افزود: پروژه احداث بیمارستان 140 تختخوابی پارس آباد با صرف هزینه 220 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 88 درصد از جمله آنها بود که استانداری 25 میلیارد ریال و راه و شهرسازی 80 میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: احداث کلینیک تخصصی در محوطه این بیمارستان نیز در دستور کار قرار دارد.
فرماندار پارس آباد اضافه کرد: 240 میلیارد ریال برای اجرای تصفیه خانه شبکه فاضلاب پارس آباد هزینه شده بود که 85 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل 100 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
او عنوان کرد: تا کنون 162 کیلومتر شبکه کار شده اما این تصفیه خانه از جمله از لحاظ زیست محیطی اهمیتی ویژه دارد که به جد پیگیری می شود تا سال آینده به بهره برداری برسد.
احمدی اضافه کرد: احداث شبکه پایاب خداآفرین که سه هزار و 100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و در دست اجراست.
وی ادامه داد: پروژه آبیاری تحت فشار دشت فتحعلی نیز در دشت اجراست که در نهایت زمین های کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین قطره ای مجهز خواهند شد که البته برای بهره برداری مناسب از آنها باید آموزش های لازم به کشاورزان ارایه شود.
فرماندار پارس آباد همچنین به بهسازی فرودگاه این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود اتمام عملیات روکش آسفالت در ماه های گذشته، با بازگشایی فرودگاه موافقت نشد چرا که باند بهسازی شده کنونی تنها شرایط فرود هواپیمای ای. تی. ار. را داراست که نه تنها یک فروند از آن در کشور پرواز می کند.
او افزود: احداث باند برای پرواز یک فروند هواپیما منطقی نیست و پیش تر مشاور نیز در این زمینه هشدار داده بود در حالی که در آن زمان وقت و اعتبار کافی برای کار کارشناسی وجود داشت اما مسوولان وقت نسبت به آن بی توجهی کردند.
فرماندار پارس آباد ادامه داد: با وجود همه مشکلات موافقت ها برای سه هزار تن قیر و 110 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جلب شده، ترک تشریفات مناقصه صورت گرفته و با بهبود شرایط جوی عملیات اجرایی از سر گرفته خواهد شد.
احمدی همچنین بیان کرد: با اجرای 2 لایه آسفالت باند آماده فرود فوکر100 و 320 خواهد شد که پاسخگوی نیاز 10 سال آینده منطقه می شود و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه تشریح کرد: اشتغال و سرمایه گذاری با فراهم شدن زیرساخت ها ممکن می شود که پارس آباد فاقد جذابیت های لازم بود اما دولت طی 2 سال گذشته در این راستا گام برداشته است.
فرماندار پارس آباد اضافه کرد: گرچه موافقت های اولیه از جمله در زمینه احداث دامداری صنعتی پنج هزار راسی و یا احداث 2 سایت کشت گلخانه ای صورت گرفته اما همچنان باید گام های موثر برداشته شود که از جمله آن تدوین برنامه ای جامع است.
او عنوان کرد: سند توسعه پیش نیاز هر اقدامی است که امید می رود در چارچوب برنامه ششم توسعه این مهم تهیه شود تا برنامه ها بر اساس اولویت سنجی و زمان بندی پیش رفته و با تغییرات مدیریتی و تصمیم های سلیقه ای خدشه دار نشود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار