رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: تعرفه سال 95 با هیچ رقم افزایشی روبه‌رو نشده و در اکثر موارد تعرفه سال 94 سرجای خود باقی‌مانده است.
کد خبر: ۱۶۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 25 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین افسانه شامگاه یکشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه با همکاری شهرداری و پنج عضو شورای شهر در جلساتی فشرده تعرفه سال 95 شهرداری بررسی شده تا با توجه به رکود حاکم در ساخت و سازها که در 10 ماه گذشته تنها نیمی از درآمد شهرداری تحقق پیدا کرده است بتوانیم بدون افزایش رقم تعرفه‌ها در سال 95 نیز تعرفه‌های سال جاری را اعمال کنیم.

وی به حمایت‌های ویژه از احیای بافت قدیمی و تاریخی در قالب بسته‌های تشویقی در تعرفه سال 95 اشاره کرد و افزود: کلیه املاک واقع در بافت فرسوده از عوارض نوسازی تا سه سال معاف شده و مراکز تجاری ‌راسته بازار و کاروانسراها نیز در اجرای طرح‌های بازسازی خود هیچ عوارضی را از بابت تامین پارکینگ پرداخت نخواهند کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: صاحبان واحدهای مسکونی در صورت تامین مشخصات مورد نظر تا رقم 500 هزار تومان از محل عوارض پروانه تخفیف دریافت می‌کنند.

افسانه به افزایش 10 درصدی اجاره بهای کیوسک‌های مطبوعاتی و افزایش چشمگیر هزینه نقل و انتقال اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و گفت: این تعرفه‌ها با هدف جلوگیری از نقل و انتقال‌ها انجام شده است.

وی به افزایش 15 درصدی تعرفه آرامستان‌ها اشاره کرد و گفت: تخفیف در تعرفه‌های مربوط به خانواده‌‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا نیز از رقم 20 درصد به 50 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزایش 10 درصدی تعرفه خدمات شهری را نیز یادآور شد و گفت: امیدواریم با تصویب نهایی تعرفه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم شهرداری را در ارائه خدمات کمک کنیم.

افسانه تصریح کرد: ما به هیچ وجه دنبال نادیده گرفتن حق و حقوق شهروندان نیستیم ولی مناطق کم برخوردار پیشنهاد شده تا از تخفیف 30 درصد در عوارض و صدور پروانه‌ها برای احیای بافت فرسوده بهره‌مند شوند.

وی با انتقاد از برخی کاندیداها که از این موضوعات و مسائل به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند، بیان کرد: همان کاندیدایی که تصمیمات شورای شهر را به نام خود مصادره کرده و تبلیغات انتخاباتی به راه می‌اندازد باید بداند که مردم سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای از ظرفیت شورای شهر و شهرداری بخواهد در عرصه انتخابات به نام خود سوءاستفاده کند، یادآور شد: در مورد ارائه تخفیف 30 درصدی اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند تا بعد از انتخابات در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، افسانه به حضور سرمایه‌گذار قبلی تولید کمپوست از زباله‌های شهری در شورای شهر اشاره کرد و گفت: با لغو قرارداد سرمایه‌‌گذار قبلی امیدواریم سرمایه‌گذار جدید در نصب و راه‌اندازی تجهیزات کارخانه زباله‌سوزی ورود پیدا کنند تا با انجام تعهدات این کار به سرانجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار