تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری کرمانشاه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) به منظور ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمانشاه منعقد شد.
کد خبر: ۱۶۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 24 January 2016
تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری کرمانشاه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) به منظور ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمانشاه منعقد شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور استاندار کرمانشاه، معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری و جمعی از مدیران استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری کرمانشاه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) با هدف ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمانشاه به امضا رسید.

اسدا.. رازانی در این جلسه گفت: طبق آمار منتشرشده در سه ماهه پاییز امسال، استان کرمانشاه با 18.6 دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است و فاصله استان با دیگر استان ها قابل توجه است که این موضوع دو پیام را می رساند یکی اینکه کاهش نرخ بیکاری مستلزم یک کار شبانه روزی گسترده و جدی با همت و تلاش تمامی از سوی مجموعه مدیریتی استان است که در این راستا باید جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به صورت مستمر در استان تشکیل شود که شخصاً در تمامی جلسات آن به منظور ارائه و بررسی راهکارهای مختلف برای کاهش نرخ بیکاری شرکت خواهم کرد.

وی تغییر معاون هماهنگی امور اقتصادی در استانداری را به منظور تدوین و بررسی برنامه های منسجم تر و هماهنگ تر برای رشد اقتصادی استان و تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که مجموعه مدیریتی استان با جدیت بیشتری برنامه های این معاونت را دنبال و پیگیری نمایند.

استاندار کرمانشاه دومین پیام رشد بالای بیکاری در استان را تلاش برای علت یابی از این مشکل عنوان کرد و گفت: استان کرمانشاه در دو الی سه دهه گذشته همواره با نرخ بالای بیکاری مواجه بوده است و در سنوات گذشته از این موضوع به عنوان معضل یادشده است لذا ضرورت دارد که علت فاصله نرخ بیکاری در استان کرمانشاه با دیگر استان ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد که علیرغم اینکه استان کرمانشاه در زمینة کشاورزی، میزان بارندگی، دشت ها و معدن، تجارت، داشتن مرز، گمرکات، صنایع دستی، گردشگری وضعیت مناسبی دارد و همچنین دارای صادرات و واردات پررونق و صنایع عمده و خوبی می باشد اما چرا از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است لذا این موضوع باید به دقت در جلسه کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: باید پاسخ روشن و دقیقی برای این موضوع ارائه شود تا بر اساس آن اقدامات لازم برای حل مشکل صورت گیرد و به یک نتیجه خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تا نخسه ای راهبردی برای علت یابی از مشکل بیکاری در استان ارائه نشود به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید لذا  تلاش و اهتمام تمامی دستگاه ها برای مطالعه و بررسی موضوع الزامی است.

وی همچنین با اشاره به ارائه طرح تکاپو گفت: این طرح که با هدف ایجاد اشتغال و بررسی برنامه های توسعه ای به منظور شناخت دقیق از ظرفیت های موجود برای حرکت به سمت اشتغال ارائه شده است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت های قانونی برای اجرای آن با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: هدف ما در اجرای طرح تکاپو بررسی مزیت های استان در زمینه های گردشگری، تاریخی، طبیعی، تجاری و دیگر مزیت هاست.

منصوری افزود: وقتی در زمینه ایجاد اشتغال گام برمی داریم باید به عرضه نیروی کار، تقاضای نیروی کار و سیاست های کلان اقتصادی توجه کنیم.

وی گفت: مهاجرت منجر به بیکاری و حاشیه نشینی می شود لذا باید تلاش شود که در زمینه بررسی ظرفیت های موجود در روستاها و شهرهای کوچک کار و مطالعه صورت گیرد.

وی بیان داشت: در سال های گذشته به جای اینکه ظرفیت های اشتغال را در نظر بگیرند تعداد ایجاد اشتغال را برای استان ها در نظر می گرفتند و می گفتند که این استان باید این تعداد اشتغال در سال ایجاد کند اما به ظرفیت های اشتغال بی توجه بودند.

وی گفت: چنانچه ظرفیت ها و مزیت های کار در استان ها در نظر گرفته شوند این رویه منجر به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان ها خواهد شد.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ما تعهد دستگاه ها برای انجام کار مهم است و اینکه دستگاه ها براساس توانایی خود به چه میزان می توانند به توسعه کار و فعالیت کمک کنند.

در این جلسه  تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری کرمانشاه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) به منظور ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمانشاه منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار