از آمار اسکان مسافران نوروزی در استان و بازدید از اماکن تاریخی،فرهنگی، تا آمار حمل و نقل و تردد جاده ای در طول نوروز.
کد خبر: ۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 26 March 2015
تابناک فارس:
اسکان بیش از ۸۳۹ هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس فارس

تا صبح امروز ۵۲ هزار و ۹۹۹ خانوار فرهنگی، ۱۴ هزار و ۱۸۹ خانوار غیر فرهنگی و در مجموع ۶۷ هزار و ۱۸۸ خانوار در مدارس استان اقامت کرده اند.

همچنین ۲۶۴ هزار و ۹۹۵ فرد فرهنگی، ۷۰ هزار و ۹۴۵ فرد غیر فرهنگی و در کل ۳۳۵ هزار و ۹۴۰ نفر در مدارس اسکان یافته اند.

۶۶۲ هزار و ۴۸۸ نفر روز فرهنگی، ۱۷۷ هزار و ۳۶۳ نفر روز غیر فرهنگی و در جمع ۸۳۹ هزار و ۸۵۰ نفر روز تا امروز صبح در مدارس استان اسکان داده شدند.

در حال حاضر ظرفیت مدارس شهرهای شیراز، مرودشت، زرقان و خرم بید تکمیل شده و به ۱۰۰ درصد رسیده و شهرستان های آباده و لار نیز از نظر تکمیل ظرفیت در رتبه بعد قرار می گیرند.

در طول چند روز گذشته هیچ کلاس خالی در شیراز وجود نداشته و حتی سالن ها و راهروهای مدارس نیز پر بوده اند.

مراجعه بیش از ۷۶ هزار نفر به پست های ثابت هلال احمر فارس

از ابتدای آغاز طرح امداد و نجات نوروزی تا به امروز در فارس ۱۲۹ حادثه به جمعیت هلال احمر گزارش شده که تعداد حادثه دیدگان در آن ها ۹۴۲ نفر در قالب ۹۵ خانوار بوده است.

در این تعداد ۹۲۶ نفر آسیب دیده بوده اند، گفت: طی این حوادث ۲۱۹ نفر مصدوم شده اند، ۶۴۸ نفر در قالب عملیات امدادی توسط هلال احمر امداد رسانی شده اند، ۴۳ نفر مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته و ۶۷ نفر از درمان سرپایی استفاده کرده اند.

همچنین ۱۸۹ نفر توسط هلال احمر اسکان اضطراری یافته اند.

تا دیروز عصر ۷۶ هزار و ۵۱ نفر به پست های ثابت، ۳۲ هزار و ۸۴۷ نفر به پست های سحاب، ۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر به ایستگاه های سلامت، ۲۹ هزار و ۴۳۰ نفر به فضاهای دوستدار کودک و ۲۸ هزار و ۳۹۹ نفر به خیمه های نماز پست ایمنی و سلامت نوروزی استان مراجعه و از خدمات هلال احمر استفاده کرده اند.

پست های سحاب که در قالب آن افرادی با دوچرخه به خدمت رسانی به مسافران می پردازند فقط در هشت شهرستان فارس شامل شیراز، مرودشت، خرم بید، آباده، گراش، لارستان، کازرون و پاسارگاد که از شهرستان های گردشگری استان محسوب می شوند، اجرا شده است.

در پست های هلال احمر فارس ۶۱ هزار و ۲۶۵ نقشه، ۵۳ هزار و ۲۶۵ بروشور و ۴۵ هزار و ۲۳۱ اقلام دیگر فرهنگی بین مسافران توزیع شده است.

 ۳۵ هزار نقشه شهر شیراز در پست های جوانان مخصوص به این شهر توزیع شده است و ۲۰ هزار سی دی کودک، ۱۵ هزار مجله اختصاصی سازمان جوانان هلال احمر تحت عنوان ماه نو و ۱۰ هزار سی دی آموزش مهارت های زندگی تحت عنوان بگو نه در پست ها توزیع شده است.

اسکان مسافر نوروزی در فارس به مرز یک میلیون و400 نفر شب رسید

 از 28 اسفندماه 93 تا پنجم فروردین ماه جاری یک میلیون و 400 نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.

این مسافران نوروزی در واحدهای اقامتی فارس شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن های ورزشی، کلاس های مدارس و خانه های استیجاری مستقر شده اند.

هم اکنون ظرفیت هتل های در سطح استان فارس تکمیل شده است که برای پاسخگویی به نیاز مسافران و گردشگران نوروزی فارس ظرفیت اقامت در اماکن اقامتی از جمله منازل استیجاری، کلاس های درس و کمپ ها در استان به ویژه شهر شیراز را افزایش دادیم.

با توجه به سفرهای نوروزی به استان فارس و ایجاد ظرفیت های مناسب گردشگری برای جذب و اقامت مسافران نوروزی در شهرستان ها، شاهد توزیع مناسب سفر در شهرستان های استان هستیم به طوری که تا پنجم فروردین ماه در بخش توزیع اقامت مسافران در شهرستان ها نیز روند مطلوبی داشته است.

با توجه به آمارهای ارسالی از شهرستان ها و بازدید گروه های نظارت، ظرفیت اقامت سفر در شهرستان های استان نیز شاهد رشد چشمگیری بوده است.

امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و ظرفیت استان فارس در این بخش به 550 هزار نفر شب رسیده است.

تعداد 50 هتل، 13 هتل آپارتمان و 135 مهمانپذیر به مسافران و گردشگران استان فارس در ایام مختلف از جمله نوروز به مسافران و گردشگران این استان خدمات دهی می کنند.

به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی استان فارس ظرفیت مراکز اقامتی استان در این مدت افزایش مطلوبی داشته به طوری که در هتل ها برای هفتهزار و 500 نفر، در مهمانپذیرها برای 15 هزارو 500 نفر و در هتل آپارتمان ها برای یکهزار و 400 نفر ظرفیت اقامت در استان ایجاد شده است.

همچنین امسال علاوه بر مراکز اقامتی در استان، یکهزار و 200 خانه استیجاری برای مهمانان نوروزی استان شناسایی و ساماندهی شدند که اطلاعات این خانه ها در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار گرفته است.

بازديد بيش از937 هزار مسافر نوروزي از اماکن تاريخي فارس

از آغاز تعطیلات نوروزی(25 اسفند) تا امروز 937 هزار و 962 مسافر نوروزی از اماکن تاریخی ، فرهنگی استان فارس بازدید کرده اند.
در بین اماکن تاریخی و گردشگری فارس حافظیه با245 هزار و 684 بازدیدکننده همچنان رکورد دار بازدیدها است.
وی گفت: همچنین در این مدت 207 هزار و 238 مسافر نوروزی از تخت جمشید و 168 هزار و 955 گردشگر از سعدیه بازدید کرده اند.

ورود بيش از 300 هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌اي به فارس

ناوگان حمل و نقل جاده ای استان با 1270 دستگاه اتوبوس، 1700 دستگاه سواری و 1750 دستگاه مینی بوس تا دیروز حدود 20 هزار سرویس جابجایی مسافر داشتند که 70 درصد این جابجایی ها با اتوبوس، 20 درصد با مینی بوس و 10 درصد با خودروهای سواری کرایه انجام شد.
تردد 5 میلیون و 568 هزار و 867 خودرو در محورهای استان فارس از ابتدای تعطیلات نوروزی تا چهارم فروردین.با این میزان تردد، فارس در جایگاه هفتم تردد جاده ای در ایام نوروز قرار گرفت.
هم اکنون تردد در همه محورهای استان فارس روان است .
یک میلیون و 427 هزار و 529 تردد در مبادی ورودی شهر شیراز ثبت شده است.
ثبت تردد خودروها در محورهای استان فارس با 66 دستگاه تردد شمار هوشمند صورت می گیرد.

رشد هفت درصدی شمار بازدیدکنندگان از مکانهای گردشگری فارس

شمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی زیرنظر اداره میراث فرهنگی فارس از 25 اسفندماه 93 تا پنجم فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد رشد داشته است.

تا روز پنجم فروردین ماه جاری 937 هزار و 962 نفر از گردشگران و مسافران نوروزی از یادمانهای تاریخی فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی فارس فارس بازدید کردند.

در این مدت زمان آرامگاه حافظ با 245 هزار و 684 نفر بازدیدکننده در رتبه نخست بازدید از مکانهای تاریخی فرهنگی استان قرار دارد.

در مدت زمان یاد شده تعداد 207 هزار و 238 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 168 هزار و 955 نفر از آرامگاه سعدیه دیدن کردند که پس از حافظیه در رتبه های دوم و سوم بازدید از یادمانهای تاریخی و فرهنگی استان قرار دارند.

همچنین در مدت یاد شده 81 هزار و 948 نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد و 78 هزار و 156 نفر از مجموعه فرهنگی ارگ کریم خانی بازدید داشتند.

آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون ،قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد ،کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش میراث فرهنگی فارس است.

برچسب ها: نوروز ، سفر ، شیراز ، فارس ، آمار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار