مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل در سال‌جاری بیش از 29 هزار واحد خون اهدا کردند که اهداکننده برتر استان برای صد و سی‌امین بار خونش را هدیه داد.
کد خبر: ۱۶۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 20 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، الله‌وردی نوبخت عصر امروز در جریان اهدای خون برترین اهداکننده مستمر خون در اردبیل در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: اهدای خون مستمر در این استان وضعیت مطلوبی دارد به طوریکه در بین اهداکنندگان مستمر رکورد اهدای خون متعلق به فاتح اطهر است که در طول عمر خود بیش از 130 بار خون اهدا کرده است.

وی با بیان اینکه این اهداکننده خون همه ساله در چندین نوبت خون اهدا می‌کند تا به کمک نیازمندان و بیماران چشم به راه اقدامی مثبت و سازنده را انجام داده باشد، تصریح کرد: در سایه تلاش و جدیت اهداکنندگان خون به صورت مستمر و غیر مستمر است که ما توان آن را داریم که به هموطنانمان ارائه خدمات کرده و زمینه افزایش توانمندی‌ها را در این حوزه فراهم کنیم.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه خون‌های جمع‌آوری شده از طریق مراکز بیمارستانی در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد، گفت: ما در کنار شناسایی گروه‌های خونی عادی، نسبت به شناسایی گروه‌های خونی نادر نیز اقدام می‌کنیم که در این استان تنها یک واحد گروه خونی نادر شناسایی شده تا نسبت به تزریق خون در صورت بستری شدن فرد مورد نظر به دلایل مختلف اقداماتی را انجام دهیم.

اما فاتح اطهر رکورددار اهدای خون در استان اردبیل با 130 بار اهدای خون 52 ساله است که اهدای خون را هر سال به صورت مرتب در چهار نوبت انجام می‌دهد.

این اهداکننده برتر و نمونه استان افزود: زمانی که خون اهدا می‌کنم در اوج شادابی و نشاط هستم و از اینکه به یک هموطنم خونی اهدا کرده‌ام، خوشحال می‌شوم.

وی با بیان اینکه دارای گروه خونی O مثبت بوده و در یک حادثه تصادفی که در جاده شمال نزدیکی رشت رخ داد، بنده از روی حس انسان‌ دوستی به این هموطنی که نیازمند خون داشت، خونم را اهدا کردم، ادامه داد: همین که این بیمار چشمش را باز کرد و دوباره حیاتش را به دست آورد، برایم بهترین خوشحالی و سر زندگی بود.

اطهر بیان کرد: من از هموطنانمان می‌خواهم تا به بیماران چشم انتظار در خون‌رسانی کمک کنند تا با اهدای خون آنها بتوانند به زندگی شایسته خود ادامه دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار