کد خبر: ۱۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 13 January 2016


رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به نزدیک شدن رفع تحریم ها،گفت: تولید کنندگان از برنامه های مسئولان برای رفع مشکلات تولید بی خبرهستند.

به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران بخش خصوصی با بانک ها که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز برگزار شد، اجرای موفقیت آمیز سیاست های جدید اقتصادی دولت مستلزم توجه خاص مجریان این سیاست های جهت رفع مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد.

وی متذکر شد: برای بازسازی و نوسازی کارخانه ها با بهره گیری از فنآوری روز با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی برنامه هایی تدارک دیده شده است، اما اجرایی شدن این برنامه ها بدون کمک و یاری دولت و بانکها امکان پذیر نیست.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز افزود: غلبه بر رکود حاکم و توسعه صنعت نیازمند اصلاح قوانین و مقررات کهنه و تاریخ گذشته است و در این صورت قطعاً ' تولید محوری' و 'صادرات محوری' جایگزین مشکل حاد ' واردات محوری' خواهد شد.

وی ادامه داد: دراین صورت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بستر سازی خواهد شد.

بنامولایی گفت: به رغم وضعیت بحرانی صنایع در آستانه اجرایی شدن برجام، تاکنون تولید کنندگان از تدابیر دستگاههای دولتی و بانکها در زمینه های نحوه گشایش 'ال سی' و چگونگی تامین منابع مالی(فاینانس) و وضعیت باز پرداخت آن اطلاعی ندارند و این بی خبری دست اندرکاران تولید را دچار دغدغه و نگرانی کرده است.

وی اهداف و راهکارهای اقتصادی در چارچوب برنامه ششم توسعه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اگر این راهکارها با بهره گیری از نظرات و دیدگاههای صنعت ،دانشگاه و استفاده از مجریان مجرب و کاردان اجرا شود، اقتصاد کشور راه توسعه را طی خواهد کرد.

***توسعه اقتصادی کشور حمایت دولت از واحدهای تولیدی را می طلبد

در ادامه این نشست 'رضا رضایی 'مدیرعامل شرکت آذین خودرو گفت: توسعه اقتصادی کشور در دوران پسا تحریم نیازمند برنامه ریزی و حمایت دولت از بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی بعد از 13 سال تحریم و دور بودن از تکنولوژی روز دنیا روی پای خود ایستادند که این قابل تقدیر است.

رضایی ادامه داد: هم اکنون بعد از آن دوران سخت بخش خصوصی، همدلی و همیاری دولتمردان را خواهان است.

وی با اشاره به اینکه در دوران تحریم نداشتن مشکل واحدهای تولید مواد اولیه بوده است گفت: مدیریت بحران در این شرایط و تهیه مواد اولیه و خودکفایی در داخل کشور اقدامات مهم در این دوران بوده است.

رضایی تاکید کرد: امیدواریم در دوران پسا تحریم با برنامه های دقیق خود مسائل این بخش همانند مواد اولیه ، فاینانس ، وصولات بانکی را مدیریت کند.

***وضعیت صنعت بحرانی است

یدالله مالمیر نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان البرز گفت:مشکلات صنعت از رکود به وضعیت بحران تبدیل شده و نیازمند ارایه و اجرای راهکارهای اساسی است.

وی تاکید کرد: فقط با تشکیل نشست مشکلات صنعت حل نخواهد شد بلکه باید با تهیه طومار وضعیت بحرانی صنایع را به گوش مسوولان برسانیم.

در ادامه این نشست چند تن از مدیران صنایع و بانکها در اظهاراتی توصیه ها و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات صنعتگران مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار