رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه گفت: چشم همه ما به اجرای برجام است تا شاید پول نقد به دست مردم بیاید و وضعیت بازار تریکو و پوشاک بهتر شود.
کد خبر: ۱۶۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 11 January 2016
رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه گفت: چشم همه ما به اجرای برجام است تا شاید پول نقد به دست مردم بیاید و وضعیت بازار تریکو و پوشاک بهتر شود.

حسین بیات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از رکود بسیار شدید حاکم بر بازار پوشاک کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: این رکود امسال بسیار شدید شده و همه فروشنگان را به زمین زده است.

وی عنوان کرد: وضعیت بازار آنقدر خراب است که تا شب دو یا سه تیکه لباس بیشتر نمی‌فروشیم.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه با بیان اینکه این شرایط بسیاری از مغازه‌داران را ورشکست کرده و برخی هم به دلیل داشتن چک برگشتی فراری شده‌اند، خاطرنشان کرد: با ادامه این وضع 20 درصد دیگر از پوشاک‌فروشی‌هایی که مستاجر هستند، تعطیل خواهند شد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه نبود نقدینگی در دست مردم را مهمترین عامل این رکود دانست و خاطرنشان کرد: مردم پولی برای خرید لباس ندارند.

بیات از تعدد زیاد واحدهای صنفی خصوصا در بخش تریکو و پوشاک هم انتقاد کرد و یادآور شد: چهار برابر میانگین دنیا واحد صنفی داریم و همه از بیکاری به این سمت روی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی کار کردن در بازار آن هم با 400 یا 500 میلیون تومان سرمایه نمی‌صرفد و همه تعطیل می‌کنند و پول خود را در بانک می‌گذارند تا سود بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه اظهار کرد: در کرمانشاه واحد تولیدی پوشاک چندانی نداریم و عمده ما توزیع کننده هستیم و پوشاک خود را از تهران می‌آوریم و یک دلیل دیگری که باعث تعدد واحدهای پوشاک شده این است که از تهران با شرایط مناسبی پوشاک را در اختیار مغازه‌دار می‌گذارند و حاضرند چک بگیرند و پول آن را چند ماه بعد دریافت کنند.

به گفته بیات، عامل دیگری که به واحدهای صنفی پوشاک ضربه زده، اجناس دست دوم (تاناکورا) است که چون قیمت پایینی دارد، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این لباس‌ها مشکل بهداشتی دارند، خاطرنشان کرد: قرار بود همه واحدهای عرضه کننده لباس دست دوم جمع شوند و لباس نو بفروشند که این کار هم انجام نشد.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه گفت: دست فروشان هم ما را بیچاره کرده‌اند و چون پول مغازه و مالیات نمی‌دهند، لباس را ارزان‌تر می‍فروشند و مردم هم به دلیل اینکه دستشان خالی است، استقبال می‌کنند.

بیات تاکید کرد: در کرمانشاه 1300 واحد تریکو و پوشاک دارای پروانه و حدود 200 واحد بدون پروانه داریم و معادل همین تعداد هم دست فروش!

چشم همه ما به اجرای برجام است تا شاید پول نقد به دست مردم بیاید و وضعیت بازار تریکو و پوشاک بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار