رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: جرایم انتخاباتی در این استان رصد و با جدیت پیگیری قضایی می شود.
کد خبر: ۱۶۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 10 January 2016
حجت الاسلام محمد علی قاصدی استان روز یکشنبه در جلسه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به موقعیت های حساس انتخاباتی اظهار کرد: انتخابات به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب از ثمرات خون شهیدان و ایثارگران است و بسیاری از دشمنان خارجی و داخلی چشم طمع به آن دارند که با ایجاد انحراف و ایجاد مشکل در موقعیت حساس انتخابات چهره نظام را خدشه دارد نمایند.
وی گفت: کارگزاران و خدمتگزاران نظام باید این قضایا را به طور صحیح رصد و درک کنند و با احساس مسوولیت تکالیف خود را انجام دهند و درون مایه این احساس مسوولیت همکاری و همفکری تمام دستگاه ها بدون توجه به مسائل جناحی ، جبهه ای ، قومی و قبیله ای است.
رییس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم تمکین از قانون از سوی عموم مردم ، نامزدها و دست اندرکاران برگزاری انتخابات افزود: نباید اجازه دهیم افرادی با برداش تهای خود قانون را زیر پا بگذارند و درصدد تشویش اذهان عمومی و متشنج کردن فضای انتخابات باشند.
وی گفت: ملاک عمل در تمامی زمینه ها قانون است و اگر کسی بخواهد تحت هر عنوانی در مقابل قانون باسیتد دستگاه قضایی طبق مقررات با آن برخورد خواهد نمود.
او اظهار امیدواری کرد در سایه هماهنگی کلیه دستگاه ها و حضور حداکثری مردم ولایی شاهد برگزاری انتخابات سالم و حماسی باشیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، در این جلسه با اشاره به برخی از راهکارهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به برنامه های آموزشی همگانی سیستم قضایی از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی اشاره نموده و گفت: سعی می شود در این برنامه ها از سوی کارشناسان دستگاه قضایی موارد قانونی انتخابات اطلاع رسانی شود تا مردم بیشتر با قوانین و مقررات انتخابات آشنا شوند.
عتباتی ایجاد فضای سالم برای انتخابات پر تحرک و با مشارکت حداکثری مردمی را از اهم خواسته های نظام و دستگاه قضایی در این برهه خاصی از زمان ذکر کرد.
وی ضمن اشاره به رصد کلیه فعالیتهای انتخاباتی کاندیداتورها و حامیان آنان، بر ضرورت نظارت بر فعالیتهای پایگاههای خبری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی دستگاههای متولی تأکید کرده و از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله تخریب چهرها و تبلیغات زود هنگام موارد را به دادستانی گزارش نموده تا تصمیمات و برخورد قضایی در این خصوص گرفته شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در پایان هرگونه جانبداری مسئولین از فرد یا جناح خاصی و نیز بکارگیری اموال بیت المال در تبلیغات انتخاباتی از سوی افراد را خلاف مقررات انتخاباتی ذکر کرد و گفت: سیستم قضایی در صورت برخورد با متخلفین برخورد قاطعانه خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار