مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: قانون مترقی ولایت فقیه به‌عنوان روح نمادهای وحدت ملی در ایران اسلامی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۶۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 10 January 2016
مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: قانون مترقی ولایت فقیه به‌عنوان روح نمادهای وحدت ملی در ایران اسلامی به شمار می‌آید.

آیت‌الله علیرضا مستشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بنا بر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) دو نعمت امنیت و تندرستی ناشناخته است و صحت این فرمایش را امروز در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و غیره می‌بینیم که درگیر بحثهای امنیت ملی هستند.

مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امنیت با شعار به‌دست نمی‌آید خاطرنشان کرد: فرمول رسیدن به امنیت ملی وحدتی است که همه آحاد مردم برای وحدت آن کشور راضی به هزینه دادن باشند و از تمامیت ارضی، فرهنگ، قانون اساسی و غیره مملکت خود دفاع کنند.

آیت‌الله مستشاری دستیابی به امنیت ملی را در تحقق وحدت ملی دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به وحدت ملی برخاسته از میان اقوام و مذاهب باید عدالت برقرار باشد و حاکمیت که فراتر از مجلس و دولت است در مقابل تمامی مذاهب و اقوام به‌عدالت برخورد کند؛ همان‌گونه که در ایران اسلامی شاهد آن هستیم.

وی با ابراز "اگر دیدید شهروند درجه دو و سه در کشوری وجود داشته به وحدت ملی و امنیت ملی خدشه وارد می‌شود" تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که نسبت به برادران اهل سنت، اهل حق و سایر ادیان الهی همچون مسیحی، یهودی و زرتشتی چنین دیدگاهی وجود ندارد که زمینه‌های وحدت ملی فراهم شده است.

وی بخشی از تزلزلی را که عراق با آن مواجه شد به‌سبب کوتاهی دولت مرکزی نسبت به برخی از اقوام این کشور دانست و تأکید کرد: در دین اسلام امر به عدالت وجود دارد و پیامبر اکرم(ص) از جانب خداوند می‌فرماید «مبعوث شدم تا عدالت را میان شما برپا کنم» و قرآن نازل شده است که مردم اجرای عدالت کنند و این عدالت باید میان همه اقشار باشد.

وی با یادآوری اینکه نمادهای وحدت ملی پرچم، سرود و قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: قانون مترقی ولایت فقیه به‌عنوان روح نمادهای وحدت ملی در ایران اسلامی به شمار می‌آید و هر شخصی که این نمادها را قبول دارد یک شهروند ایران اسلامی از هر قوم و مذهبی است.

وی شرط حکومت بر قلبها را نگاه احترام‌آمیز باطنی به تمامی مذاهب و باورها ذکر کرد و افزود: هیچ حکومتی با براندازی کنار نمی‌آید و در این رابطه هر فردی که در دایره شهروند ایرانی اسلامی قرار دارد باید خطوط قرمزی همچون عدم‌وابستگی به کشور بیگانه یا سفارت بیگانه، عدم‌تضعیف نظام و خودداری از عملکرد اپوزیسیونی را رعایت کند.

وی با اعلام اینکه دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) نیز بر خودداری از بی‌احترامی به یکدیگر است، گفت: هر شخصی می‌تواند در داخل ساختار نظام و قانون اساسی تفکر اصلاح نظام را داشته باشد و بر این مبنا در داخل نظام حتی اصلاحات قابل پذیرش بوده زیرا فکری پویا برای برطرف کردن نقایص در داخل ساختار تعریف شده نظام اسلامی است.

آیت‌الله مستشاری اقوام و مذاهب منطقه کرمانشاه و کردستان را الگویی برای زندگی مسالمت‌‌آمیز مذاهب مختلف در ایران و جهان دانست و خاطرنشان کرد: مذاهب و قومیتهایی همچون کرد، لر، لک، فارس و حتی ترک در این منطقه حضور دارند و پدران ما از گذشته تاکنون کنار سایرین زندگی توأم با آرامشی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تفرقه آب به آسیاب استکبار جهانی، انگلستان و رژیم صهیونیستی ریختن است، گفت: دولتمردان به‌عدالت کار کنند تا حق همه مذاهب و اقوام دیده شود و تأکید می‌کنم که امنیت ملی به‌عنوان یک نعمت الهی در جمهوری اسلامی ایران در دسترس قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار