مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان :
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: با توجه به حساسیت و ترافیک بالای محورهای مواصلاتی استان، تعداد 23 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری ثابت و سیار در حال خدمات‌رسانی به حوادث و تصادفات جاده‌ای هموطنان عزیز هستند.
کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 01 January 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک  از لرستان، حسین‌رضا مرادی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف امداد و نجات در شعب استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: حفظ و نگهداری نیروهای امدادی و عملیاتی در شرایط آمادگی لازم از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های بلندمدت است که همواره مورد توجه و تاکید جمعیت هلال‌احمر بوده است.

 23 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری ثابت و سیاردر لرستان در حال خدمات رسانی هستند

وی گفت: براساس اهداف هلال‌احمر مبتنی بر حفظ شرایط آرمانی نیروها و عوامل امدادی در زمان مقابله با هرگونه حوادث احتمالی طبیعی و غیرطبیعی، برنامه آموزشی شش ماهه دوم سال‌جاری تدوین و اعلام اولویت‌ها در شعب شهرستان‌های مختلف قابل اجرا است.

مرادی افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان لرستان بازآموزی و توان‌افزایی نیروهای امدادی در درجه اول اهمیت قرار دارد، به همین دلیل پیش‌بینی شده است، تا پایان سال‌جاری بیش از 15 دوره آموزشی در سطح استان در دو مقطع برادران و خواهران در دوره‌هایی با عناوینی مانند پشتیبانی در عملیات، اسکان موقت و اردوگاه، جستجو و نجات در حوادث، جستجو و نجات در آوار، حمایت روانی، تغذیه و بهداشت در شرایط اضطرار، جستجو و نجات در ارتفاع و فضای معلق و.... در شش شهرستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت و ترافیک بالای محورهای مواصلاتی استان، هم اینک در سطح استان تعداد 23 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری ثابت و سیار به استعداد 150 نفر روز ماهیانه در این پایگاه‌ها در حال خدمات‌رسانی به حوادث و تصادفات جاده‌ای هموطنان عزیز هستند.

این مسئول اضافه کرد: هم‌زمان با آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های این جمعیت طبق روز شمار از قبیل انجام رژه موتوری در سطح شهر، شرکت اعضاء و امدادگران در مراسم نماز جمعه در استان، مانور خروج اضطراری، توزیع بروشور و پوسـترهای مختلف حاوی پیام‌های آموزشی، مانور برقراری اردوگاه و اسکان اضطراری و ... در حال برگزاری است و همچنین در دو هفته گذشته دوره آموزش تخصصی امداد و نجات در حوادث جاده‌ای در شهرستان الیگودرز و دوره آموزش تخصصی امداد و نجات در کوهستان در شهرستان نورآباد برگزار شد که در این دوره‌ها تعداد 60 نفر از فراگیران در دو مقطع خواهران و برادران از مباحث و کلاس‌های (تئوری و عملی) مختلف با حضور اساتید مجرب بهره‌مند شدند.

خبر:رضا میرزایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار